Aszfalt helyett beton?

A szélsőséges időjárást az aszfaltnál jobban viselő beton útburkolat épült az M0-ás körgyűrűnek a 4-es úttól a 31-es útig tartó új szakaszán. Legutoljára harminc évvel ezelőtt, az M7-es autópálya építésénél használták ezt az aszfaltnál drágább, de szilárdabb anyagot.

MNO
2006. 01. 31. 9:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Harminc év után először burkoltak aszfalt helyett betonnal, mégpedig az M0-s körgyűrűnek a 4-es úttól a 31-es útig tartó új szakaszán. A visszatérést az időjárás változásával okolta a Magyar Hírlapnak Gáspár László, a Közlekedéstudományi Intézet kutató professzora.

A klímaváltozás hatásai az utak állagának gyorsabb romlásában is jelentkeznek – írja a lap. Kánikulai napokon deformálódhat az útpálya, keréknyomvályúk alakulhatnak ki. A hideg idő is nagy megterhelést jelent. „Az utak állapotát a rendkívüli esőzések, áradások is befolyásolhatják” – mondta Gáspár.

Közölte: az aszfalt sokkal érzékenyebb az időjárási hatásokra, mint a beton. Noha az utóbbi 10-15 százalékkal drágább, élettartama hosszabb az aszfalténál, és bár felújítása jóval költségesebb, kevesebb karbantartást igényel, így gazdasági szempontból is előnyösebb – tette hozzá.

(Magyar Hírlap)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.