Az olcsó dvd-k viszik a piacot

A tavalyi év áttörés volt az olcsó dvd-filmek piacán. Míg korábban egy komolyabb filmért 7-8 ezer forintot kellett fizetni, most az új filmek zöme négyezer forint körül kapható, s gyakori, hogy egy-egy új film az ezerforintos lélektani határ közelében jelenik meg. Sikerterméknek a díszdobozos extra kiadások és a 990 forintos filmek számítanak.

MNO
2006. 01. 26. 7:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olcsó filmek sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy mind több háztartásban jelenik meg a dvd-lejátszó: a GfK Hungária Piackutató adatai szerint már az otthonok 22–25 százalékában van ilyen berendezés, szemben a három évvel ezelőtti 4 százalékkal.

Bár a dvd-eszközök forgalma 2003–2004-ben volt a legnagyobb, a filmek esetében az igazi áttörés csak tavaly jött el. A NetPiac által készített elemzés szerint 2004-ben még csak mutatóban volt a kínálatban ezer forint alatti film, most az első tízben hét ilyen van, a kínálatban pedig több ezer. Az árukat csak a „blockbuster” filmek tartják. Hazánkban jellemzően két sikertermék létezik: a díszdobozos extra kiadás, ezért a fogyasztók hajlandók akár nagyobb összeget is fizetni, illetve a 990 forintos filmek, de ebben az árfekvésben is a kiemelt filmekkel lehet jó eredményt elérni.

Az olcsó filmek elterjedése új árstratégia kialakítására késztette a forgalmazókat, s már a nagy hollywoodi mogulok is igyekeznek ésszerű árakat kialakítani. Korábban volt olyan stúdió, amely egy komolyabb filmért 7-8 ezer forintot is kért, most az újonnan kijövő filmek zöme négyezer forint körüli összegért kerül a polcokra, s az sem ritka, hogy egy-egy új film az ezerforintos lélektani határ közelében jelenik meg dvd-n.

Az árcsökkenésben az is szerepet játszik, hogy a dvd-k előállítási költsége gyakran fele a VHS kazettákénak. Ennek megfelelően ez utóbbiak ára sok esetben már meghaladja a dvd-filmekét. Míg a NetPiac indulásakor a VHS-eladások a filmforgalom felét, később 35-40 százalékát adták, 2004-re az eladások 7 százalékra zuhantak vissza, ma pedig alig 3,6 százalékon állnak.

(Forrás: Napi Gazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.