Az olcsó filmek sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy mind több háztartásban jelenik meg a dvd-lejátszó: a GfK Hungária Piackutató adatai szerint már az otthonok 22–25 százalékában van ilyen berendezés, szemben a három évvel ezelőtti 4 százalékkal.
Bár a dvd-eszközök forgalma 2003–2004-ben volt a legnagyobb, a filmek esetében az igazi áttörés csak tavaly jött el. A NetPiac által készített elemzés szerint 2004-ben még csak mutatóban volt a kínálatban ezer forint alatti film, most az első tízben hét ilyen van, a kínálatban pedig több ezer. Az árukat csak a „blockbuster” filmek tartják. Hazánkban jellemzően két sikertermék létezik: a díszdobozos extra kiadás, ezért a fogyasztók hajlandók akár nagyobb összeget is fizetni, illetve a 990 forintos filmek, de ebben az árfekvésben is a kiemelt filmekkel lehet jó eredményt elérni.
Az olcsó filmek elterjedése új árstratégia kialakítására késztette a forgalmazókat, s már a nagy hollywoodi mogulok is igyekeznek ésszerű árakat kialakítani. Korábban volt olyan stúdió, amely egy komolyabb filmért 7-8 ezer forintot is kért, most az újonnan kijövő filmek zöme négyezer forint körüli összegért kerül a polcokra, s az sem ritka, hogy egy-egy új film az ezerforintos lélektani határ közelében jelenik meg dvd-n.
Az árcsökkenésben az is szerepet játszik, hogy a dvd-k előállítási költsége gyakran fele a VHS kazettákénak. Ennek megfelelően ez utóbbiak ára sok esetben már meghaladja a dvd-filmekét. Míg a NetPiac indulásakor a VHS-eladások a filmforgalom felét, később 35-40 százalékát adták, 2004-re az eladások 7 százalékra zuhantak vissza, ma pedig alig 3,6 százalékon állnak.
(Forrás: Napi Gazdaság)

Teljes leállás jön az egészségügyben - itt vannak a legfontosabb tudnivalók!