Tegnap aláírták a 4-es metró alagútjának építéséről szóló szerződést a főváros vezetői: az Etele-tér és a Szent Gellért tér közötti szakaszról van szó. A közbeszerzési pályázat eredményét a döntőbizottság is jóváhagyta. Holnap a további szakasz megépítéséről tárgyal a Fővárosi Közgyűlés, a budapesti Fidesz frakció azt javasolja, hogy a vonalat hosszabbítsák meg a budaörsi virágpiacig.
Kupper András, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint csak úgy valósítható meg a beruházás, ha egy ütemben épül meg a teljes hossza, ezért azt javasolják, hogy eleve úgy kell megtervezni a metrót, hogy az eljusson a virágpiacig.
A metró-hosszabbítás ötletére népi kezdeményezés is született, amelyről Balázs-Piri László, a Fidesz XI. kerületi frakcióvezetője elmondta: „4966 aláírás gyűlt össze, ami kétségtelenül nem éri el az egész kerületre vonatkoztatva a törvény által megkívánt mértéket, éppen ezért a kerületi önkormányzat nem volt köteles jogi szempontból napirendre tűzni ezt az ügyet. Azonban az érintett lakóközösségek, Őrmező és Gazdagrét polgáraitól származott az aláírások nagy többsége. Bár Molnár Gyula polgármester úr minden egyes alkalommal támogatja a virágpiaci végállomás gondolatát, de hogy felterjesztési jogával éljen a Fővárosi Önkormányzat felé, már nem hajlandó felvállalni. Csak szavakban, névlegesen támogatja.”
Kupper András szerint ezzel a kis mértékű hosszabbítással nemcsak jelentősen csökkene a bevezető utak zsúfoltsága, felszíni végállomás épülhetne és hozzátette: a virágpiaci metróállomásnál kialakított P+R parkolóban hagyott autók nem szennyeznék Budapest levegőjét és az ingázóknak is gyorsabb, kényelmesebb utazást biztosítanának.
Kupper András kiemelte: a metróterveket a Baross tértől a Bosnyák térig tartó vonalhosszabbítás miatt úgyis módosítani kell, így célszerű a két változtatást csütörtökön a közgyűlésen egyszerre tárgyalni.
Molnár Gyula (MSZP) újbudai polgármester azt közölte: a kerületi képviselőtestület és ő maga is támogatja a 4-es metró virágpiacig történő meghosszabbítását. Ezt tükrözi egyébként a kerületi közlekedési és városfejlesztési koncepció is.
Abban a pillanatban amikor megindul az alagútfúrás, Molnár Gyula elkezd lobbizni a virágpiaci végállomás mellett – mondta Domonkos Csaba szóvivő, hozzátéve: a polgármester szerint, aki ma metrópárti, az azt mondja: induljon el a fúrás és csak utána kerüljön napirendre, második ütemként a budaörsi vonalhosszabbítás.
(nethirlap.hu, index.hu)

Kiszáradt egy népszerű tó a Balaton mellett