Halálra ítéli az európai fuvarozást Brüsszel politikája?

Kína a fuvarozásban is élre törhet Európában, amennyiben a kontinensen nem szívlelik meg az EU tízéves stratégiai tervcsomagjából eltelt öt esztendő tapasztalatait.

MNO
2006. 01. 06. 18:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakemberek egy része szerint versenyképtelen és káros a belső piac ellátása szempontjából Európa szállításügyi politikája és emiatt a probléma előbb-utóbb óhatatlanul a politikusok asztalára kerül. A jelenlegi helyzet fenntartása az iparág elsorvadásához vezethet, akár Kína is átveheti a vezető szerepet, hiszen a távolság már nem jelent akadályt.

„Egy hajórakomány elszállítása Kínából Hamburgig ugyanannyiba kerül, mint a fuvarozás Hamburgtól Milánóig, vagyis az igen magas kontinensbeli költségek miatt a tengerentúli szolgáltatások előnybe kerülhetnek” – véli Dick van den Broek Humphreji, az Európai Hajózási Tanács elnöke, az EUreporter jelentése szerint.

Brüsszel jelenleg nem a fuvarozási iparág versenyképességének erősítésére koncentrál, hanem arra, hogy a vasúti szállítás előtérbe kerüljön a környezetet szennyező közúti szállítással szemben. (Európában a termékek 95 százaléka közúton jut el az úticélhoz.)

(eurohirek.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.