A jövő hét végétől országossá válik az a fővárosban már működő rendszer, hogy az autósok egy zöld számon bejelentést tehetnek a balesetveszélyes kátyúkról. Ennek köszönhetően az úthibák eltüntetése egy-két órán belül megkezdődhet – közölte Gyurcsány Ferenc.
A miniszterelnök elmondta, az önkormányzatok január 15-étől pályázhatnak útfelújítási, útkarbantartási pénzekre; a kérelmeket március közepéig elbírálják. Gyurcsány Ferenc szólt arról is, hogy Budapest 2 milliárd forintot különített el az idén kátyúzásra, 150 kilométernyi fővárosi út felújítására pedig összesen több mint 16 milliárd forint áll rendelkezésre – közölte az Info Rádió.
A Medgyessy-Gyurcsány-kormány alkalmatlan a magyar közúthálózat fenntartására és fejlesztésére. A luxusbaloldal a főutak és a mellékutak állapotára egyáltalán nem fordít figyelmet, sőt az útépítésre és –felújításra fordítható költségvetési keretből több tízmilliárd forintot elvett az elmúlt években. A kormány ballépései, nemtörődömsége miatt nemrég épült útszakaszok válnak máris járhatatlanná országszerte – áll Manninger Jenő fideszes országgyűlési képviselő közleményében. Budapesten is már több út kátyús a nemrégiben felújítottak közül. Az OECD számításai szerint hazánkban másfélszer drágább egy négyzetméternyi aszfaltút megépítése, mint a legtöbb fejlett országban, és a fenntartás is egyre nagyobb terhet jelent.
Nem kátyúbejelentő zöld számokban és egyéb pótmegoldásokban kell gondolkodni, hanem tisztességes gazdaságpolitikával, átlátható és elégséges finanszírozással megteremteni a feltételeket a hazai úthálózat fenntartására és összehangolt, megfelelő minőségű fejlesztésére – írja a nagyobbik ellenzéki párt képviselője.
Szlovákia a jövő héten megállapodásra szeretne jutni az Európai Bizottsággal az orosz gázszállításokról
