A 2003-ban elfogadott sztrádatörvény szerint az M0-ás északi Duna-hídja – a hozzá vezető utakkal együtt – 2006 végére készült volna el. Ezt a határidőt azóta egy évvel meghosszabbították, ám a módosított cél is veszélybe került 2005 szeptemberében. Szakmai körökben ugyanis egyre kevesebb esélyt láttak arra, hogy a sajátos szerkezetű híd elkészül a pályázati kiírásban rögzített 2007. október 31-i határidőig – olvasható a FigyelőNet-en.
A projekt kivitelezésére a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. 2004 decemberében indított tárgyalásos eljárást, amelyből végül a Hídépítő-Strabag alkotta konzorcium került ki győztesen. Az M0-ás körgyűrű északi szektorának 72,835 és 76,708 kilométerszelvénye közötti kétszer kétsávos autóút kivitelezése mellett magában foglalja a komplett Duna-híd megvalósítását és két darab külön szintű forgalmi csomópont megépítését is.
Az Árpád hídnál kétszer nagyobb új Duna-híd Újpestet köti majd össze Budakalásszal. A Duna felett 590 méter hosszú, ferdekábeles acélhíd, a Szentendrei Duna-ág felett 332 méter hosszú acélhíd épül, az ezekhez csatlakozó vasbeton hidak hosszúsága 922 méter lesz. A teljes építmény 5 hidat foglal magában, a kivitelezőnek ehhez összesen 9 hídszerkezetet kell megépítenie. A hídon kerékpáros- és gyalogosjárda épül, a leállósáv pedig szélesebb lesz, hogy a későbbi forgalomnövekedés függvényében bővíthessék – adta hírül az fn.hu.
Szaúd-Arábia együttműködne Oroszországgal – videó
