A bor esetében januártól forgalomba hozatali járulék váltotta fel az eddigi 8 forintos literenkénti jövedéki adót. A járulék 60 százaléka marketingre, 40 százaléka pedig ellenőrzésekre fordítható. A várakozások szerint egymilliárd forint marketingforrás gyűlhet össze 2006-ban, amelynek kezelésére a borászati szervezetek – a szaktárca bíztatására – tavaly létrehozták a Magyar Bormarketing Kht.-t. Kiderült azonban, hogy a bormarketingre szánt ágazati befizetéseket a földművelésügyi tárca a kht. helyett az Agrármarketing Centrumra (AMC) bízná.
– A pénz a borászoké, ebből nem engedünk – nyilatkozta a Világgazdaságnak Heimann Zoltán, a Pannon Bormíves Céh ügyvezető társelnöke, leszögezve: a befizetésekhez semmi köze az AMC-nek és „az FVM bürokratáinak”. Heimann szerint az AMC már többszörösen bebizonyította, hogy alkalmatlan a bormarketinggel kapcsolatos feladatok ellátására.
Gráf József agrárminiszter egyébként határozott ígéretet tett arra, hogy a termelői befizetéseket a borászok kht.-jére bízzák. Egyes FVM-es vélemények szerint viszont az EU a pénzalap civil felügyeletéhez nem járulna hozzá, mivel e felhasználási módot burkolt támogatásnak tekintené. A tárca egyes szakértői jogi szempontból kivitelezhetetlennek tartják, hogy Magyarország most a Magyar Bormarketing Kht. elismertetését kezdeményezze az EU-nál. Az AMC az agrártárca döntésére vár az ügyben, de több borászati programot is beépített idei saját marketingtervébe.
(Világgazdaság/Napi Online)
Magyar Péter ukrán kém barátja ismét a figyelem középpontjában















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!