A kormány mulasztott – a magyar borok hátrányban

A magyar borok egyre inkább visszaszorulnak a nagy nemzetközi piacokon, sőt a magyarországi hegemónia is veszélybe kerülhet, de a kormány mulasztása miatt továbbra is bizonytalan, hogy mikortól indul el az új magyar közösségi bormarketing.

MNO
2006. 03. 20. 9:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eredeti elképzelések szerint 2006-tól a Magyar Bormarketing Kht. szervezné a nemzeti bormarketinget, csakhogy már március van és eddig az egyeztetéseken kívül sok minden nem történt – írja a Népszabadság. A lap szerint eddig egyetlen fillér sem gyűlt az újonnan létrejött szervezet számlájára, a kormány ugyanis elfelejtette az Európai Bizottság véleményét kikérni, s egyelőre úgy tűnik: az átalakított díj szedését, illetve felhasználást Brüsszelben tilalmas támogatásnak tekintik.

A hazai piacon a magyar bor egyelőre szinte egyeduralkodó, de hosszabb távon, a diszkontboltok terjedésével egyre több, igen jó minőségű és olcsó importbor jelenhet meg. A magyar borexporttal azonban gondok vannak, a magyar termelők az elmúlt öt évben a német szállítások 20 százalékát elveszítették., és Angliában is visszaesett a részesedésük. Magyarország Kelet-Európában az elmúlt évtizedben súlyos vereséget szenvedett a román, bolgár, moldáv, olasz és spanyol borászoktól.
(nol.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.