Demszky és Kóka szövetkezett a kátyúk ellen

A fővárosiak türelmét kéri a főpolgármester az útfelújítások idejére. Demszky Gábor elmondta: Budapesten jelenleg 18 helyen van felújítás, egyes útszakaszokon már a burkolatot készítik, másutt még csak a közműkiváltásnál tartanak.

MNO
2006. 03. 20. 18:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester közölte: a munkák első üteme május végén zárul, az útépítések dandárját azonban a nyári szabadságolási szezonra időzítették. Az útrekonstrukciók eredményeként október végére 200 kilométer út újul meg a fővárosban – hangsúlyozta Demszky Gábor. Hozzátette: az építkezések teljes költsége 21 milliárd forint, amelyből 9-et az állami költségvetés, a fennmaradót pedig a főváros áll.

Kóka János gazdasági miniszter közölte: „miközben az egész ország úthálózatának jelentős része rossz vagy katasztrofálisan rossz állapotban van”, ők arra szövetkeztek Budapest főpolgármesterével, hogy „minél több pénzt fordíthassanak Budapest úthálózatának javítására”. Kóka János hangsúlyozta, hogy ezt a 3 milliárd forintot abból a 10 milliárdból biztosítják, amit az útügyi igazgatás múlt évi átszervezésével sikerült megtakarítani.

A Fidesz szerint a főpolgármester sokadszorra ígéri, hogy megoldja azokat a problémákat, melyek nélküle létre sem jöttek volna – fogalmazott sajtóközleményében Wintermantel Zsolt. A fővárosi Fidesz frakcióvezető-helyettese hozzátette: Demszky Gábor és Kóka János nem először, és a választásokig nem utoljára szólalt meg a budapesti utak kapcsán. Az ígéretözönből világossá vált, az útfelújítások ügye is a 4-es metró sorsára jutott. Ha csak feleannyi energiát fordítanának az építésre mint a bejelentésekre, már rég járhatóak lennének az utak, járna a 4-es metró – tette hozzá.

Bár a városházán elkészült a Közútkezelői Szabályzat, azt mégsem merte elfogadtatni a főpolgármester a Közgyűléssel – jegyezte meg Wintermantel Zsolt. A titokban tartott tervezet úgy fogalmaz: „A közút üzemeltetője köteles a közutat folyamatosan a biztonságos közlekedésre alkalmas állapotban tartani.” Demszky Gábor azonban fél az elszámoltatástól. Hetente bitumenes simítófát emel a magasba, holott sima, erős és biztonságos útpályákkal kellene igazolnia 15 éves munkáját – fogalmazott az ellenzéki politikus, hangsúlyozva: a budapestieknek a számonkérhető jogszabály helyett ezúttal is Demszky Gábor hangzatos ígéreteivel és széles mosolyával kell beérniük.

(klubradio.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.