Demonstratív jelleggel, még a választások előtt, vélhetően kampánycélokból állítják forgalomba ezeket a vonatokat – írja Manninger Jenő (Fidesz) sajtóközleményében. Hozzáteszi: „az ügylet furcsaságai és tisztázatlansága miatt hetekkel ezelőtt a következő írásbeli kérdésekkel fordultam Kóka János gazdasági miniszterhez: miért nem vette át a szóban forgó Bombardier járműveket az osztrák vasút? Remélhetőleg nem műszaki hiányosságok akadályozták az ausztriai üzembe állítást, és ha mégis, akkor nekünk miért jók ezek a járművek? Mitől vált ilyen sürgőssé újabb motorvonat-típus beszerzése két hónappal a választások előtt? Ki fogja javítani a jelenlegiektől eltérő típusú motorvonatokat, és mennyivel lesz ez drágább a Stadler vonatok javításánál? Kérdéseimre a mai napig semmilyen válasz sem érkezett”.
A magyar vasút másfél évszázados működésének mélypontján van. Az új, polgári kormány Nemzeti Vasútprogramot indít. A vasutat a magyar állam tulajdonában tartjuk, a biztonságos vasúti szolgáltatás ugyanis állami felelősség. A következő négy évben uniós és hazai forrásokból korszerűsítjük a vasúthálózatot és – átlátható, szakmailag megalapozott módon – a járműparkot. Mindez lehetővé teszi a vasútnál lévő hetvenezer munkahely megvédését, miközben a fejlesztések, építkezések és a gépbeszerzések további új hazai munkahelyeket teremtenek – áll a közleményben.

Manfred Weberék megdöbbentő nyilatkozatot fogadtak el Ukrajnával kapcsolatban – mit szól ehhez Magyar Péter?