A közlemény szerint a társaság 2004-ben és 2005-ben úgy népszerűsítette szolgáltatásait, hogy nem tárgyilagosan hasonlította össze a versenytársak szolgáltatásaival. A versenytanács indoklásában megállapította, hogy a Tele2 Magyarország nem rendelkezik hang továbbítására alkalmas hálózattal, s ily módon nem nyújt hozzáférési, hanem csak közvetítő szolgáltatást.
A hívásonkénti előválasztással nyújtott szolgáltatás igénybe vételéhez a fogyasztónak rendelkeznie kell egy vezetékes előfizetéssel, például a Magyar Telekom Rt. egyik díjcsomagjával, s egy 1502-es előhívószám alkalmazásával veheti igénybe a Tele2 szolgáltatását.
A versenyfelügyeleti eljárás tárgyát a cég két általa kínált díjcsomagra, a „Tele2 Standard„ és a „Tele2 Üzleti” csomagokra vonatkozó 2004. és 2005. évi tájékoztatási gyakorlata képezte, amelyet intenzív reklámozás keretében folytatott.
A cég több reklámjában kínált a fogyasztóknak „ingyen„ telefonálást, de nem fogadható el az „ingyenességre” történő utalás, ha a fogyasztót a telefonhívással kapcsolatban bármilyen módon ellenszolgáltatás terheli.
A versenytanács kifogásolta azt is, hogy a reklámok jelentős részében szerepelt a „nincs havi előfizetési díj„ közlés, amely nem vette figyelembe azt a körülményt, hogy a fogyasztónak nemcsak magával a Tele2-vel, hanem az adott hozzáférési szolgáltatóval is jogviszonyban kell állnia, s ily módon elengedhetetlen, hogy a fogyasztó e szolgáltató részére havi előfizetési díjat fizessen.
mfor.hu

Ma még strandidő lesz, de készüljön, érkeznek a záporok!