Reneszánszukat élik a belvárosi áruházak

A bevásárlóközpontok építési üteme lassul, a súlypont vidékre, illetve a szakosított áruházak irányába tolódik, ezért reneszánszukat élik a belvárosi áruházak is – állapítja meg az Eston International elemzése.

MNO
2006. 03. 21. 7:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bevásárlóközpontok mára 1,75 millió négyzetmétert megközelítő állományának bővülése évről évre látványos volt, bár az új fejlesztések üteme fokozatosan csökkent. A fővárosi bevásárlóközpontok piaca telítődött, az új piacra lépők komoly belépési korláttal számolhatnak.

A túlkínálat kialakulása helyett a szegmentálódás zajlik, amit az egyes termékcsoportokra specializált kereskedő központok, vagy az új értékesítési koncepcióval, illetve új építészeti elrendezéssel kialakított outlet központok és strip mall projektek megjelenése mutat.

Megfigyelhető az is, hogy a kereskedelmi létesítmények fejlesztői szemében egyre inkább felértékelődik a belváros. Budapesten 5500 négyzetméternyi üzlet lesz jövő év végére az átépített Klotild-palotában, a Divatcsarnokban, a Budapesti Értéktőzsde épületében pedig összesen 25 ezer négyzetméter üzleti területet alakítanak ki. A belvárosi fejlesztésekre negatívan hatnak a parkolási gondok, viszont pozitív lehet, hogy a bérleti díjak itt emelkednek leginkább.

(Menedzsment Fórum)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.