Tarolt a Renault Malajziában

Kettős győzelmet aratott a Renault a sepangi nagydíjon: az élről rajtoló Fisichella nyerte meg a futamot a címvédő Alonso előtt. A spanyol versenyző tovább növelte előnyét a pontversenyben. A dobogóra Button (Honda) léphetett még fel. Montoya negyedik lett, csapattársa, Räikönnen már az első körben kiesett az idei második futamon.

Kaposi Dávid
2006. 03. 19. 9:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kettős sikert aratott a Renault a sepangi Malajziai Nagydíjon: az első rajtkockából induló Giancarlo Fisichella lett az első, míg a világbajnoki címvédő csapattárs, Fernando Alonso a második az idei szezon második versenyén.

Az olasz jól kapta el a rajtot, és be tudott vágni Jenson Button elé, míg Alonso a hetedik helyről jött fel harmadiknak az első kanyarhoz érve. Räikönnen továbbra is balszerencsés, mivel már első körben kicsúszott, így feladni kényszerült a viadalt.

Az élen Fisichella folyamatosan növelte előnyét a Hondával versenyző Buttonnal szemben. Az olasz a 16. körben állt ki tankolni, ám nem kapott annyi benzint, hogy ezzel befejezze a versenyt. Button két körrel később látogatta meg a boxutcát, de csak Fisichella mögé tudott visszaállni. Noha arra lehetett számítani, Alonso az egy kiállásos taktikát választja, nem így történt: a címvédő a 25. körben volt a boxutcában, de kevés üzemanyagot kapott. Visszaállt a dobogósok korábbi sorrendje, Button tisztes távolból követte Fisichellát, de egyre gyorsabb köröket autózott a címvédő is.

A 38. körben Fisichella ismét kiállt, majd követte őt Button. Az olasz csapattársa mögé tudott visszajönni, Button pedig negyediknek, de Montoya kiállása miatt eggyel feljebb lép. Alonso a 42. körben látogatta meg a boxutcát másodszorra is, és a remek taktika következtében könnyedén visszaállt a második helyre, vagyis Fisichella mögé, de a Honda elé.

A 48. körben Heidfeld BMW-je az ötödik helyről esett ki, így az egymással nagy csatát vívó két Ferrari lépett előrébb. Massát végig támadta Michael Schumacher, de a brazil nem engedte el a hétszeres világbajnokot.

Az élen álló hármasban a hátralévő nyolc kör során nem történt változás, a negyedik helyen álló Montoya is magabiztos előnnyel autózott Massáék előtt. A hetedik helyre Villeneuve hozta be a BMW-t, a csapat idei első pontjait szerezve, míg Ralf Schumacher a Toyotával is elcsípett egy pontot.

A hétvége egyértelmű nyertese Alonso és a Renault, mivel a címvédő tovább növelte előnyét a ranglistán, és az istálló is stabilizálta vezetést a konstruktőrök közz, míg vesztese Kimi Räikönnen, illetve a Williams-csapat lett, amelynek egyik autója sem fejezte be a futamot Sepangban.

A Malajziai Nagydíj végeredménye:
1. Fisichella (Renault) 1:30:40.529
2. Alonso (Renault) 4.585 másodperces hátrány
3. Button (Honda) + 9.631
4. Montoya (McLaren) + 39.351
5. F. Massa (Ferrari) + 43.254
6. M. Schumacher (Ferrari) + 43.854
7. Villeneuve (BMW) + 1:20.461
8. R. Schumacher (Toyota) + 1:21.288
9. Trulli (Toyota) 1 kör hátrány
10. Barrichello (Honda) + 1
11. Liuzzi (Toro Rosso) + 2
12. Albers (Midland F1) + 2
13. Monteiro (Midland F1) + 2
14. Sato (Super Aguri) + 3

A világbajnokság következő futamát két hét múlva Ausztráliában rendezik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.