3,3 százalékkal emelkedtek a mezőgazdasági árak

Az agrártermékek termelőiár-szintje idén január-februárban 3,3 százalékkal növekedett 2005. január-februárhoz képest. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 8,9 százalékal emelkedett, az élő állatoké és állati termékeké 1,6 százalékkal csökkent - áll a KSH gyorstájékoztatójában.

MNO
2006. 04. 12. 7:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gabonafélék termelői átlagára a vizsgált időszakban 1 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi alacsony szinthez képest, azonban még így is 10,7 százalékkal alacsonyabb a 2000. évi árszínvonalnál.

A zöldségfélék ára 23,9 százalékkal, a gyümölcsfélék ára 23,1 százalékkal emelkedett 2005 azonos időszakához képest. (Ebben az időszakban ezekben a termékcsoportokban kevés termék fordul elő, és ez az éves mennyiség kis hányada). Az év első két hónapjában a gyümölcsök közül az alma a legjelentősebb termék, amelynek az ára mind a piacon (28,2 százalék, mind a felvásárlóknak történő értékesítésnél (47százalék növekedett.

A burgonya ára (a tavalyi több mint 50 százalékos csökkenés után) idén 42,3 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. A vágóállatok termelői ára 2006 január-februárjában 0,9 százalékkal csökkent (a tavalyi 13 százalékos növekedés után), ezen belül csak a vágómarha ára növekedett (13,1 százalékkal), a többi termék ára csökkent, a vágósertésé 2,2 százalékkal, a vágóbaromfié 3,7 százalékkal. Az állati termékek ára 2,8 százalékkal csökkent, ezen belül a tej termelői ára 3,9 százalékkal, a méz ára 11,6 százalékkal mérséklődött, viszont a tyúktojás ára 4,4 százalékkal nőtt 2005 első két hónapjához képest – közli a KSH.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.