A japán piacon próbálkozik ismét az IKEA

Húsz évvel ezelőtt meghiúsult a svéd bútorgyártó terjeszkedése a felkelő nap országában, idén azonban újra próbálkoznak a piac meghódításával.

MNO
2006. 04. 10. 14:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vállalat áprilisban egy 40 ezer négyzetméteres áruház nyitását tervezi Tokiótól keletre, egy másik egység pedig ősszel nyílik Yokohamában. Majd 2008-ban tervezik egy újabb üzlet átadását, amit később évente két további IKEA-áruház nyitása követne.

A svéd vállalkozás 1974 és 1986 között számos kísérletet tett arra, hogy megvesse a lábát a szigeten, próbálkozásai azonban mind kudarcba fulladtak. Még egy leányvállalat alapítását sem sikerült elérnie a skandináv cégnek a távoli országban, ezért is tekintenek nagy reményekkel a mostani üzletek nyitása elé.

Az IKEA nemcsak Japánt célozta meg terjeszkedésével, Kínában az évtized végéig 10 új, összesen 300 ezer négyzetméter területű áruházat nyit. A kínai gyártmányú cikkek aránya pedig már jelenleg is több, mint 18 százalék, s rövidesen elérheti a 24 százalékot. A régióban is további bővítést fontolgat a cég. Az első balkáni boltot Romániában nyitja az IKEA 2007-ben.

(Menedzsment Fórum)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.