Közleményük szerint pénteken levelet juttatattak el Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek, amelyben ismertetik ennek részleteit.
A munkacsoport szerint az ilyen reform munkahelyeket teremt, elősegíti a tudásalapú gazdaság megteremtését, a feketegazdaság visszaszorítását, mert azokat az állami támogatásokat számolja fel, amelyek súlyosan torzítják az árakat, és ellentétesek a tisztességes piaci verseny követelményeivel. A jelenleg tervezett intézkedések – a bérterhek és az alapvető megélhetési költségek növelése – viszont éppen az ellenkező irányba hatnak – mutat rá a környezetvédő szervezet.
A Levegő Munkacsoport közleményében javaslataik közül kiemeli, hogy a nehéz tehergépkocsik üzemeltetői évente mintegy 1000 milliárd forint – főleg rejtett – támogatást élveznek. Erre megoldást jelenthet a Svájcban alkalmazotthoz hasonló, egyszerűen kivitelezhető úthasználati díj bevezetése, továbbá felül kell vizsgálni az erőltetett ütemű autópálya-építési programot – idézi a közlemény Lukács Andrásnak, a Levegő Munkacsoport elnökének kijelentését.
(mti)
A csőd szélén a Paks ellenfele? Az UEFA vizsgálódik, a CFR tulajdonosa ügyesen motivál
