Kereskedelmi tévékhez és bulvárlapokhoz edződött fiatalok

Az a várakozás, amely szerint a naponta internetezők kevesebbet tévéznek, nem nyert igazolást a kutatásban – állítja a tinédzserek médiafogyasztói szokásait vizsgáló Felvételi Információs Szolgálat kutatási elemzése.

MNO
2006. 07. 04. 16:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 425 középiskola 23 682 diákját megszólaltató felmérésből az is kiderül, hogy a 16-18 éves diákok 15 százaléka naponta 5 óránál is többet nézi legalább az egyik kereskedelmi tévécsatorna műsorát.

Az életkor előrehaladtával csökken a tévé előtt eltöltött idő. A 10. évfolyamosok 53 százaléka néz rendszeresen tévét, a 11. évfolyamosok 50 százaléka, míg a 12. évfolyamosok esetében ez az arány már csak 48 százalék.

A tévé mellett a nyomtatott sajtó is fontos tájékozódási forrás maradt: a megkérdezett diákok körülbelül 35 százaléka rendszeresen olvas valamilyen lapot. A tinédzserek körében azonban a bulvármagazinok egyértelműen háttérbe szorítják a politikai napilapokat.

Három évvel ezelőtt, 2003-ban a megkérdezettek 14 százaléka használta naponta az internetet, míg a legutóbbi felmérés idején ez az arány már 38 százalékra nőtt. A budapestiek fele és a fiúk 45 százaléka naponta használja az internetet, míg a vidékieknél ez az arány 36, a lányoknál 31 százalék.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.