Schweitzer Iván: A személyforgalom leállítása melletti érvként csak országos számokat hallunk – főképp azt, mennyit takarítana meg a MÁV. Annyit sem szokás hozzátenni, mennyit kellene költeni a vasút kiváltására, mibe kerülne ez az autóbuszt üzemeltető cégnek. Én viszont hadd kérdezzek egyetlen, nem országos összeget, mert szerintem a lényeget ez fejezné ki: egy találomra kiválasztott szárnyvonalon egyetlen, kétkocsis személyvonat végigutaztatása mennyibe kerül, mennyivel kerül többe, mint az autóbusz. Sín ugyanis van, állomás van, ha minden jól megy, vonat is van. Sőt még kalauz is és mozdonyvezető is, akit tovább lehet foglalkoztatni. Nem lehet, hogy azért nem sikerült évtizedek óta keresztülvinni ezt a tervet, mert menetközben mindig kiderült: az elgondolás rossz?
(Népszava, 2006. július 21.)
Durva adatok láttak napvilágot az ukrán menedékkérőkről
