Interaktív forradalom

Ősszel készül el az amerikai Lauer Learning oktatási cég 56-os interaktív számítógépes oktatójátéka. A megkérdezett tanárok és diákok szerint a játék nem alkalmas arra, hogy bővítse a fiatalok - egy felmérés tanulsága szerinti - csekély tudását a magyar forradalomról.

Kis Sándor
2006. 08. 18. 22:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Lauer Learning oktatási cég a Szocio-Gráf Közvélemény-kutató Intézettel karöltve a „Freedom Fighter 56 (FF56)” számítógépes játék bevezetéséhez kapcsolódóan tanulságos felmérést készített több száz fiatal körében. A felmérés eredménye szerint a fiatalok többsége nem is tanult az 1956-os eseményekről és téves ismereteik vannak a forradalomról. Az oktatási cég által készített, előre láthatólag ősszel piacra kerülő, interaktív számítógépes játék ezen az áldatlan állapoton kíván változtatni.
Az amerikai Lauer Learning olyan szórakoztató és innovatív multimédia termékeket készít, melyek segítségével a gyerekek nyelveket tanulhatnak, idegen kultúrákról és történelmi eseményekről szerezhetnek ismereteket. A cég magyar vonatkozású termékeinek az első két darabja az ’56-os játék és a „Kis Majom” magyar nyelvtanulási csomagok, melyek – a cég saját elmondása szerint – szórakoztató és fantáziadús DVD-ket, könyveket tartalmaznak, melyek segítik a szülőket a kétnyelvű nevelésben.
A játék bemutató (demo) változata már júliusban elérhető volt az interneten és a Szigeten a Terror Háza sátrában is kipróbálhatták az érdeklődők. A készítő cég tájékoztatása szerint a játékosok szabadságharcos pontokat gyűjtenek miközben segítenek a sebesülteknek, fegyvert fognak, üzeneteket visznek, kapcsolatba lépnek történelmi alakokkal, korabeli rádióadásokat hallgatnak, röplapokat olvasnak, és stratégiai döntéseket hoznak arról, hogy milyen történelmileg hiteles felszerelési tárgyakat gyűjtsenek, és használjanak a játék során.
A számítógépes játékok kedvelői körében nem túl jó vélemény alakult ki a Lauer-termékről. Például „Anarki” az index.hu internetes portálon azt írja, hogy az FF56 leginkább olyan, mint a pingvines játék, amiben egy jetivel meg baseballütővel kellett minél nagyobbat ütni a madárba, csak abban volt valami izgalmas.
Az MNO által megkérdezett tanárok és diákok sem voltak elragadtatva. A 10-14 éves korosztály számára a szövegek túl gyorsan váltják egymást, olyan mozaikszerű ismereteket közölnek, amelyeket nem tudnak beilleszteni a már megszerzett tudásrendszerükbe, az eseményekhez kapcsolódó játékokat pedig unalmasnak találták. A megkérdezett 14-18 éves korosztályba tartozó diákok szerint a mostani népszerű számítógépes játékokhoz képest a „Freedom Fighter 56” képi világa, játékrendszere elavult, unalmas. A megkérdezett pedagógusoknak tetszett a játékot bevezető képregény, azonban az erőszakos megoldásokat (fegyverek, például Molotov – koktél használatát) egyértelműen elutasították, hiszen ez ellentétes a mai oktatás – nevelés számos célkitűzésével.
Mint ismert a Lauer Learning-gel párhuzamosan, azonos címen az Oktatási és Kulturális Minisztérium is elindított egy középiskolai történelmi vetélkedősorozatot, amelynek győztesei Moszkvai tanulmányi kirándulást nyerhetnek.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.