Pénteken hivatalosan is bejelentették, hogy várhatóan a német Hochtief veszi át a Budapest Airportot, pontosabban annak anyavállalatát, a Bud Holding Vagyonkezelő Zrt.-t az angol BAA-tól. A két cég erről előzetes megállapodást írt alá. Az egyezséghez szükség lesz még a magyar kormány, illetve a magyar és az európai versenyhivatal jóváhagyására is. Ha minden jól megy, a Budapest Airport még az idén német kézbe kerülhet – számol be róla a Népszabadság.
A Ferihegyi repülőteret üzemeltető cég újraeladásának lehetősége nyáron merült fel, miután a spanyol Ferrovial tizenkétmilliárd angol fontért felvásárolta a világ legnagyobb repülőtéri üzemeltetőjének számító BAA-t. Utóbbi ugyan épp csak berendezkedett Ferihegyen, miután a tavaly decemberben lezárt privatizációs pályázaton 464,5 milliárd forintot adott a Budapest Nemzetközi Repülőtér 75 évre szóló üzemeltetési jogáért és a Budapest Airport részvényeiért, ám a Ferrovial új stratégiát hirdetett, és vevőt keresett a BAA Anglián kívüli repülőtereire. Így került képbe a Hochtief, amely már tavaly is érdeklődött Ferihegy iránt, azonban akkor a BAA-nál kevesebb, mintegy 400 milliárd forintos ajánlatával csak második lett a privatizációs pályázaton. Lapinformációk szerint a cég most sem adna többet a Budapest Airportért, ám a Ferrovialnak még így is megérheti az üzlet, mivel a pénzből a BAA megvásárlásakor felvett hiteleit törlesztheti.
A Hochtief Airport 1997 óta vesz részt repülőtér-privatizációkban, jelenleg Athén, Düsseldorf, Hamburg, Sydney és Tirana légikikötőiben rendelkezik részesedéssel.
(nol.hu)

Nagy István: semmi nem akadályozhatja a ragadós száj- és körömfájás elleni védekezést