Tájékoztatásuk szerint a Fővárosi Közgyűlés szakbizottsága jövő kedden tárgyal arról a megállapodás-tervezetről, amelynek elfogadása esetén zöld utat kaphatnak a metróépítők, lezárulnának a bérlők által indított kártalanítási perek, amelyek jelenleg hátráltatják a bontási munkákat.
Az aluljáróban lévő nyolc üzlet közül ötnek a bérlőjével már megegyeztek a metróépítés érdekében. Három cég kevesli a nekik felajánlott kártalanítást, ezért pert indítottak a közterület-fenntartó, a BKV és a fővárosi önkormányzat ellen.
Abban az esetben, ha a pereskedés októberig elhúzódna, a bérlőknek kártalanítás nélkül el kellene hagyni az aluljárót. A 4-es metró állomásépítőit azonban sürgeti az idő, mivel az állomásnak addigra szerkezetkésznek kell lennie, mire a Kelenföldről érkező alagútfúrók elérik a teret. Így a főváros és a metróépítők egy peren kívüli egyezségben érdekeltek, hogy mielőbb megkezdhessék az aluljáróban a bontási munkákat. A bérlők az elhúzódó jogvita miatt már panasszal fordultak az EU közlekedési és pénzügyi biztosához.
Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes az önkormányzat gazdasági bizottsága elé terjesztett megállapodás-tervezetében áfa nélkül az egyik bérlőnek 15,8 millió forintos, egy másiknak 38 millió forintos kártérítést javasol. A harmadik bérlőnek 19,8 millió forintot ajánlottak fel. Ezt akkor kapná meg, ha a számára kilátásba helyezett másik ingatlant mégsem tudná megkapni. A három bérlő kárigénye 34-24-93 millió forintról indult.
(MTI)
Nagyapa hölgyismerőse és a gellérthegyi lakás – Magyar Péternek nem volt szüksége kedvezményes hitelre
