A 4-es metró finanszírozása törvényileg rendezett. Azt 79-21 százalékos arányban az állam és a főváros fizeti. Rögzíti a törvény azt is, hogy a felszíni beruházásokat és a költségtúllépést a fővárosnak kell fizetnie – jelentette ki Demszky Gábor főpolgármester hétfőn Budapesten.
Az alapberuházáshoz megvan tehát a forrás akkor is, ha az EU nem adna hozzá támogatást. Az azonban, hogy az EU nem támogatná a 4-es metró építését, „az ebben a formában még soha nem merült fel„ – jegyezte meg. Hozzátette, hogy az EU-támogatás, amelynek csak a mértéke nem ismert még egyelőre, kiváltja majd az állami és a fővárosi szerepvállalást.
BKV: radikálisan átalakítanák
Radikális átalakítás után, néhány éven belül új szemléletű, utasközpontú, modern, a veszteségeit felszámoló, igazi közösségi szolgáltatóként működhet a BKV – fogalmazott Demszky.
A decemberben kinevezett új vezérigazgató stabilizációs tervét a múlt héten jóváhagyta a társaság igazgatósága, e héten pedig politikai legitimációt is kaphat az átalakításhoz a fővárosi önkormányzat szakbizottságaitól – mondta a főpolgármester a cég átalakítási elképzeléseiről tartott tájékoztatón a közlekedési vállalat székházában.
Antal Attila, a BKV vezérigazgatója közölte, hogy a már folyamatban lévő félszáz átalakítási projekt tapasztalatai alapján csak az első fél év végére derülhet ki, milyen mértékű létszámleépítés lesz a cégnél. Az üzleti terv 500 fős leépítést tartalmaz, de ezt még nem a reorganizáció részeként, hanem egyfajta előnyugdíjazás keretében hajtanák végre.
(MTI)
Michael Jordan és Kobe Bryant megszállottsága átragadt az NBA-szupersztár Luka Doncicra
