Húszmilliós GVH-s bírság megtévesztő reklámért

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forintra büntette a General Motors Southeast Europe Kft.-t, mivel a hivatal versenytanácsának álláspontja szerint a kft. tavaly ősszel sugárzott rádiós reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

MNO
2007. 04. 20. 12:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH pénteki közleményében ismerteti: a vállalkozás 2006 szeptemberében az Opel 15. születésnapi akciójára, valamint a 2006 novemberében szervezett „Tök jó Opel-napok„ akciójára hívta fel rádiós reklámokkal a fogyasztók figyelmét.

A versenyhivatal az első esetben kifogásolta: a rádiós reklám elhallgatta, hogy a központi 15 százalékos kedvezmény csak a lízingkonstrukció választása esetén vehető igénybe, miközben a vevőknek csak kisebbik hányada dönt ezen értékesítési módszer mellett.

A két hónappal későbbi akció esetében a rádióreklámnak az a része minősült fogyasztó megtévesztésre alkalmasnak, amely szerint „már 14 990 forinttól gazdag felszereltségű, téli gumis, tök jó Opelhez” lehet jutni. Eközben az akcióhoz kapcsolódó szórólapon is szerepelt, hogy ez csak az első 12 hónapra érvényes, ezt követően jelentősen megemelkedik a havi törlesztő összeg mértéke. Ezzel a valóságosnál sokkal kedvezőbb színben tüntették fel az akciós konstrukciót – állapította meg a GVH.

Megemlítik, hogy a bírság összegénél a reklámok költségeit vette alapul a hivatal, és súlyosbító körülményként értékelte a rendszeres, „kedvező akciók által sugallt pozitív imázs kialakítását„. Ezzel szemben jelentős enyhítő tényezőként vette figyelembe, hogy a vásárlói döntés meghozatala előtt az üzletkötőknél a vásárló megkaphatta a teljes és valós tájékoztatást.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.