A GVH pénteki közleményében ismerteti: a vállalkozás 2006 szeptemberében az Opel 15. születésnapi akciójára, valamint a 2006 novemberében szervezett „Tök jó Opel-napok„ akciójára hívta fel rádiós reklámokkal a fogyasztók figyelmét.
A versenyhivatal az első esetben kifogásolta: a rádiós reklám elhallgatta, hogy a központi 15 százalékos kedvezmény csak a lízingkonstrukció választása esetén vehető igénybe, miközben a vevőknek csak kisebbik hányada dönt ezen értékesítési módszer mellett.
A két hónappal későbbi akció esetében a rádióreklámnak az a része minősült fogyasztó megtévesztésre alkalmasnak, amely szerint „már 14 990 forinttól gazdag felszereltségű, téli gumis, tök jó Opelhez” lehet jutni. Eközben az akcióhoz kapcsolódó szórólapon is szerepelt, hogy ez csak az első 12 hónapra érvényes, ezt követően jelentősen megemelkedik a havi törlesztő összeg mértéke. Ezzel a valóságosnál sokkal kedvezőbb színben tüntették fel az akciós konstrukciót – állapította meg a GVH.
Megemlítik, hogy a bírság összegénél a reklámok költségeit vette alapul a hivatal, és súlyosbító körülményként értékelte a rendszeres, „kedvező akciók által sugallt pozitív imázs kialakítását„. Ezzel szemben jelentős enyhítő tényezőként vette figyelembe, hogy a vásárlói döntés meghozatala előtt az üzletkötőknél a vásárló megkaphatta a teljes és valós tájékoztatást.
(MTI)
Nagyapa hölgyismerőse és a gellérthegyi lakás – Magyar Péternek nem volt szüksége kedvezményes hitelre
