A GKM új vizsgálati elemeket vezet be a közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szakmai szempontokra koncentráló vizsgáztatás technológiájába. Ezek lehetővé teszik a jármű egyedi azonosítóinak, műszaki adatainak, okmányainak, valamint a járműnyilvántartás adatainak mélyebb elemzését, hitelességének ellenőrzését.
Az ismert „előzetes eredetiségvizsgálaton” még át nem esett gépkocsik esetében az időszakos vizsgálat eddigi tartalma mellett a jármű adatait is összevetik a nyilvántartási adatokkal. Ennek célja, hogy a jármű tulajdoni „tisztasága” ellenőrizhetőbb legyen – áll a közleményben.
A járműállomány meghatározó hányadára vonatkozóan az elmúlt kilenc évben, főként tulajdonosváltás miatt az előzetes eredetiségvizsgálat keretében már megtörtént egy ilyen eredményt is hozó vizsgálat. Így az integrált vizsgálatra csupán a gépkocsiállomány mintegy egyötöde, hozzávetőleg 700 ezer jármű esetében, a következő időszakos vizsgálathoz kapcsoltan, egyetlen alkalommal kerül sor.
A gépkocsik időszakos hatósági vizsgája a változások nyomán hozzávetőleg 15-20 perccel növekedhet. Az integrált vizsgálat díjköteles, 7 200 forintba kerül. A bevezetendő új vizsgálati elemek eszközeinek, módszereinek részletes kidolgozását a Nemzeti Közlekedési Hivatal a múlt év végéig elvégezte, annak tartalmát a kijelölt vizsgálóállomások számára 2006 decemberében közzétette. Az idei év első négy hónapja alatt a vizsgálóállomások megfelelően felkészülhettek az új technológia alkalmazására – jegyzi meg a GKM közleménye.
(MTI)
Új szintre léphet a migráció elleni küzdelem Görögországban
