A gazdasági racionalitás miatt kezdett saját járműfejlesztésbe a tömegközlekedési cég. A jelenleg kapható legolcsóbb új, szóló trolibuszok ára 80-90 millió forint, a csuklós járművek pedig 130-200 millió forintba kerülnek – mondta a szakember a szegedi trolibuszok pénteki bemutatója előtt az MTI-nek.
A saját tervek alapján néhány éves Volvo és Mercedes autóbuszokból Szegeden átalakított, alacsony padlós trolik átlagosan 53-54 millió forintba kerültek, s ez az ár már tartalmazza az engedélyeztetés és a forgalomba helyezés összes költségét is – tudatta az igazgató. Hozzátette: a Tisza-parti városban készítették a világon az első Mercedes Citaro trolibuszt.
Az új trolikat a legmodernebb elektromos berendezésekkel szerelték föl, alkalmasak a fékezés során keletkező energia visszapótlására, a kis tetőterhelésnek köszönhetően stabilak és esztétikusak. Belső utasterük tágasabb – és a más városokban futó járművekkel ellentétben – végig ülések találhatók bennük – közölte Dózsa Gábor.
A szakember elmondta, a közlekedési társaság munkatársai azon dolgoznak, hogy – az országban a hasonló járművek közül elsőként – a trolik teljes utastéri klímát kapjanak. Az SZKT három saját gyártású és egy felújított, alacsony padlós trolibuszt a napokban állít forgalomba, és az idei esztendőben még további öt ilyen jármű gyártását tervezik.
(MTI)
Nagyapa hölgyismerőse és a gellérthegyi lakás – Magyar Péternek nem volt szüksége kedvezményes hitelre
