Saját gyártású trolik Szegeden

Saját fejlesztésű és gyártású, alacsony padlós trolibuszokat állít forgalomba a Szegedi Közlekedési (SZKT) Kft.; a korszerű járművek lényegesen olcsóbbak, mint a piacon kapható konkurencia – közölte Dózsa Gábor, a cég ügyvezető igazgatója.

MNO
2007. 04. 20. 12:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gazdasági racionalitás miatt kezdett saját járműfejlesztésbe a tömegközlekedési cég. A jelenleg kapható legolcsóbb új, szóló trolibuszok ára 80-90 millió forint, a csuklós járművek pedig 130-200 millió forintba kerülnek – mondta a szakember a szegedi trolibuszok pénteki bemutatója előtt az MTI-nek.

A saját tervek alapján néhány éves Volvo és Mercedes autóbuszokból Szegeden átalakított, alacsony padlós trolik átlagosan 53-54 millió forintba kerültek, s ez az ár már tartalmazza az engedélyeztetés és a forgalomba helyezés összes költségét is – tudatta az igazgató. Hozzátette: a Tisza-parti városban készítették a világon az első Mercedes Citaro trolibuszt.

Az új trolikat a legmodernebb elektromos berendezésekkel szerelték föl, alkalmasak a fékezés során keletkező energia visszapótlására, a kis tetőterhelésnek köszönhetően stabilak és esztétikusak. Belső utasterük tágasabb – és a más városokban futó járművekkel ellentétben – végig ülések találhatók bennük – közölte Dózsa Gábor.

A szakember elmondta, a közlekedési társaság munkatársai azon dolgoznak, hogy – az országban a hasonló járművek közül elsőként – a trolik teljes utastéri klímát kapjanak. Az SZKT három saját gyártású és egy felújított, alacsony padlós trolibuszt a napokban állít forgalomba, és az idei esztendőben még további öt ilyen jármű gyártását tervezik.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.