Kampánypénzek: új törvényt akar a koalíció?

Folyamatos az ötpárti egyeztetés a párt- és kampányfinanszírozás kérdésében. Az MSZP és az SZDSZ azt szeretné, ha már a parlament őszi ülésszaka elé kerülhetne az új törvénytervezet – mondta Gusztos Péter kedden. A pártok Tóbiás József szerint egyetértenek: 2010-ben már a módosított törvény szerint finanszíroznák kampányaikat.

MNO
2007. 05. 08. 12:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikusok azt kérik az ellenzéki pártoktól, hogy csatlakozzanak a párt- és kampányfinanszírozás átláthatóvá tételét szolgáló fontos, gyakorlati kritériumokat tartalmazó alapelvekhez. Arra a kérdésre, látnak-e garanciát arra, hogy az ellenzéki pártok is megszavazzák majd az új jogszabályt, Tóbiás József (MSZP) a mai ötpárti egyeztetésről Gusztos Péterrel (SZDSZ) tartott sajtótájékoztatón elmondta: amiben a hét végén a koalíciós pártok megállapodtak, „azok tükrözik az eddigi ötpárti szakmai egyeztetéseket„, új elem nem szerepel a javaslatban.

Egy kérdés kapcsán, miszerint az új törvény vonatkozna-e a Fidesz népszavazási kampánya előtti időszakra, Tóbiás József úgy válaszolt: „ez eszünkbe sem jutott“.

Gusztos Péter (SZDSZ) szerint a cél az, hogy a választási időszakok előtt korlátozzák a mindenkori kormány népszerűsítési tevékenységét.

Az MSZP és az SZDSZ a hétvégi, Lovasberényben tartott koalíciós egyeztetésen állapodott meg egy új pártfinanszírozási és közpénzügyi törvény megalkotásáról.

A Fidesz konkrét, szakmai javaslatotvár a kormánytól a párt- és kampányfinanszírozás kérdésében – írja Nyitrai Zsolt fideszes képviselő közleményében. Hozzáteszi: fontos lenne, hogy a kormánypártok ne csak kampányjelleggel vegyék elő a kérdést.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.