Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter európai színvonalú, kulturált, ügyfélbarát, kényelmes vasúti szolgáltatások bevezetését várja el a MÁV-tól július 1-jétől, az önálló személyszállítási vállalat indulásával – közölte az MTI-vel Ábrahám Gergely, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szóvivője, miután a tárca vezetője Koszorús László fideszes képviselővel, a Magyar Vasúti Hivatal elnökével és a MÁV szakértőivel egyeztetett a vasúti személyszállítás színvonaláról pénteken.
Kóka János üdvözölte a Fidesz együttműködési szándékát egy jobb minőségű vasúti szolgáltatás létrehozása érdekében.
A megbeszélésen az utasjogok biztosi posztjának létrehozásáról, az internetes jegyértékesítés bevezetéséről és a vasúti szerelvények takarításáról esett szó. A témák között szerepelt továbbá az a javaslat is, amely az utasoknak a vonatkésések miatt járó kártérítésére vonatkozik.
A Fidesz még a nyári utazások előtt bevezetné a késések miatti kompenzációt
Koszorús László a találkozó után elmondta: elviekben egyetértettek a miniszterrel a vasúti késések kártérítése, a vonatok higiéniai állapota és a online jegyrendelés ügyében. A késésekkel kapcsolatosan Koszorús László minél előbbi törvényi garanciákat javasolt, ezért jelezte, hogy az erről szóló fidelitasos javaslat sürgősségi tárgyalását kérik az Országgyűléstől.
Az ellenzéki képviselő közölte: a törvényjavaslatban francia és német mintára azt kezdeményezik, hogy 15 perc késésnél a jegy árának negyedét, fél óránál a felét, egy órás késésnél pedig az egész jegyárat térítsék vissza az utasoknak. Koszorús László sajnálatát fejezte ki, hogy a minisztérium csak ősszel akar lépni ebben az ügyben, holott szerinte még a nyári utazások előtt meg kellene oldani a késésekből adódó kellemetlenségeket, amelyek naponta 17 ezer, évente 6 millió utast érintenek a MÁV vonatain.
A Fidesz szerint a vonatok higiénia állapotát is javítani kell, hiszen bár az előírások szerint minden nap kellene takarítani, fejvédőhuzatot cserélni és a mosdóban vizet utántölteni, ezek az általános tapasztalat szerint nem teljesülnek. Koszorús László az egyeztetésen az online jegyrendelés bevezetését is javasolta, amivel elmondása szerint Kóka János egyetértett.
(MTI)
Miért rendelték vissza Tuskék a lengyel nagykövetet Budapestről?
