Meddig pörögnek a forgószárnyak?

Miközben a Honvédelmi Minisztérium az expedíciós missziók kiszolgálására nagy ívű óriásszállítógép-bérlési programokban vesz részt a NATO-n belül, a hazai katasztrófahelyzetekben nélkülözhetetlen szállítóhelikopterek helyzete kritikussá vált. Bennfentesek szerint ráadásul a szociálliberális kormányzat néhány éve veszni hagyta a flotta megújításának legkézenfekvőbb lehetőségét.

Magyar Nemzet
2007. 06. 07. 22:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem lehet életbiztosítás éles harchelyzetben katonai helikopterre ülni, és kétszázzal kerülgetni a fákat, a magasfeszültségű vezetékeket – akaratlanul is ez jut az ember eszébe, amikor a honvédség szolnoki helikopterbázisának egyik három évtizedes Mi–8-as forgószárnyasával, jellegzetes orosz repülőgépszaggal az orrában repül az Alföld felett. A háromfős személyzet, Szabó Gábor parancsnok és Szabó Gábor másodpilóta, illetve Imre Lajos fedélzeti technikus teljes összhangban navigál, amikor Hódmezővásárhelyre tartanak, hogy ott a helikopteres szállítás alapjaira tanítsák az 5/62 lövészzászlóaljnak a szarajevói EUFOR-misszióba készülő katonáit. Az öreg orosz típus zajosan, rázkódva ugyan, de nagy biztonsággal repül, nemhiába tartják a szovjet repülőgépipar egyik legsikerültebb termékének, amely különböző változataival együtt napjainkban is a legelterjedtebb közepes szállítóhelikopternek számít világszerte.

Zord Gábor László

(Részletek a Magyar Nemzet június 8-i számában)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.