Nem lehet életbiztosítás éles harchelyzetben katonai helikopterre ülni, és kétszázzal kerülgetni a fákat, a magasfeszültségű vezetékeket – akaratlanul is ez jut az ember eszébe, amikor a honvédség szolnoki helikopterbázisának egyik három évtizedes Mi–8-as forgószárnyasával, jellegzetes orosz repülőgépszaggal az orrában repül az Alföld felett. A háromfős személyzet, Szabó Gábor parancsnok és Szabó Gábor másodpilóta, illetve Imre Lajos fedélzeti technikus teljes összhangban navigál, amikor Hódmezővásárhelyre tartanak, hogy ott a helikopteres szállítás alapjaira tanítsák az 5/62 lövészzászlóaljnak a szarajevói EUFOR-misszióba készülő katonáit. Az öreg orosz típus zajosan, rázkódva ugyan, de nagy biztonsággal repül, nemhiába tartják a szovjet repülőgépipar egyik legsikerültebb termékének, amely különböző változataival együtt napjainkban is a legelterjedtebb közepes szállítóhelikopternek számít világszerte.
Zord Gábor László
(Részletek a Magyar Nemzet június 8-i számában)
A gyermekeit is lopni tanította a nő, velük sikerült elemelnie kétszáz péksüteményt és tíz kiló húst
