Nemet mond a Fidesz az e-útdíjrendszerre

A Fidesz nem támogatja az elektronikus útdíjrendszerről szóló kormányzati javaslatot – jelentette be Márton Attila, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője és Barsiné Pataki Etelka, a Fidesz EP-képviselője hétfői sajtótájékoztatóján.

MNO
2007. 06. 11. 10:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem támogatja az elektronikus útdíjrendszerről szóló kormányzati javaslatot a Fidesz. Márton Attila, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője elmondta: a Fidesz azt kéri a kormánytól, hogy vonja vissza az e-útdíjrendszerről szóló országgyűlési határozati javaslatot. Mint mondta, a Fidesz csak akkor tudja támogatni az uniós rendeleten alapuló előterjesztést, ha a kormány konzekvens közlekedéspolitikát dolgoz ki, és olyan világos díjstratégiát készít a fuvarozókkal való megállapodások alapján, amely 5–8–10 évre ad képet az autópályadíjakról. Véleménye szerint elfogadhatatlan, hogy a kormány a fuvarozókkal való előzetes egyeztetések nélkül, a mainak 4–10-szeresére emelné a tehergépkocsik úthasználati díját.

A politikus hozzátette: azt is elvárják a kormánytól, hogy tartsa be az uniós rendeletben foglalt határidőket, és ne akarja korábban bevezetni az emelt útdíjat. Mint mondta, az uniós rendelet szerint 2010-ig csak a 12 tonnás, vagy annál nehezebb járművekre vonatkozik az útdíjfizetés, 2012-től pedig a 3,5 tonna feletti tehergépjárművekre is, ezzel szemben a kormány már jövőre emelt útdíjra kötelezné a 3,5 tonna feletti teherautókat.

Márton Attila szerint a javaslatot azért sem tudják támogatni, mert PPP-konstrukciót tartalmaz. Közölte: a Fidesz egyetért a használattal arányos útdíj bevezetésével, és támogatja a zajterhelés, a légszennyezés, illetve a nagyobb átmenő forgalom szerinti differenciálást is.

Barsiné Pataki Etelka arra hívta fel a figyelmet, hogy az e-útdíj bevezetése kapcsán az unióban mindenki a hazai fuvarozók helyzetbe hozására törekszik, így ha Magyarország a jogszabályi lehetőségeken belül nem biztosít előnyt a magyar fuvarozóknak, akkor versenyhátrányba kerülnek.

Az EP-képviselő arra is figyelmeztetett: az uniós direktíva szerint nem arányos többletbevételre nem lehet szert tenni az útdíjból.
Mint mondta, Hollandiában éppen most vezetik be a rendszert, de ott nem azt írják ki közbeszerzésre, hogy milyen rendszer épüljön ki, hanem az úthasználók szempontjait figyelembe véve döntik el, hogy milyen rendszert vezessenek be.

Közölte: a kormány az utóbbi időben kétszer verte át a fuvarozókat, és ezt a javaslatot sem egyeztette velük.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.