A biztonsági őrök fellépésének alapja az, hogy a járművek, de a kisföldalatti egész területe is a BKV Zrt. magántulajdonában van, ahova elméletileg csak a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott „Utazási feltételek” teljesítése – többek között az érvényes bérlet vagy jegy feletti rendelkezés – után lehet belépni. Aki bliccel, az ezeket a feltételeket megszegi.
A bliccelés visszaszorítására szőtt újabb tervek szerint a kisföldalatti mellett 40 szakember fog szolgálatot teljesíteni az éjszakai járatokon, további 35 főt a BKV a HÉV vonalán alkalmaz. A szentendrei HÉV-en a jegyvizsgálók számát is megnövelik úgy, hogy szinte minden kocsiban legyen a bliccelők ellen bevethető személy.
A biztonsági őrök a kisföldalatti megállóiban kérik majd bemutatásra a jegyeket, az éjszakai buszokon valószínűleg a megállókban és a járműveken is jelen lesznek ezek a „szakemberek”. Jegyet is lehet majd venni tőlük a szokásos 300 forintért, de érvényesíteni is fogják ezeket, mégpedig egy olyan eszközzel, ami a lyukasztás dátumát is feltünteti.
Az MNO érdeklődésére a BKV sajtóosztályán azt is elmondták, hogy az augusztusi változások pontos részletei még kidolgozásra várnak, de emellett ősszel további szigorítások várhatóak. A közlekedési vállalat tervei között az is szerepel, hogy a rendőrökéhez hasonlító egyenruhákkal váltja fel a jelenlegi ellenőri öltözetet. Erre a közbeszerzés miatt már csak tél elején kerülhet sor.

Kiszáradt egy népszerű tó a Balaton mellett