Parlagi Endre elmondta, hogy az épülő M0-s híd budai lejárója közigazgatásilag Budakalászhoz tartozó területen létesül. A nagyközség, mint engedélyező hatóság, azzal a feltétellel járult hozzá a beruházáshoz, ha ennek fejében a tárca finanszírozza a községen átvezető nagy forgalmú, egyébként állami kezelésben lévő utak forgalombiztonsági fejlesztését.
Csúcsidőben ugyanis már most is 700–800 kocsi halad át óránként ezeken a túlterhelt utakon, és az új híd átadása nyomán ez a szám becslések szerint megkétszereződik. Az út korszerűsítés nélkül nem képes ekkora forgalom elviselésére – tette hozzá.
Mint emlékeztetett, a közlekedési tárcával meg is kötötték a szerződést, amelynek értelmében a minisztérium 200 millió forintot juttat az útfejlesztésre, körforgalom, járdasziget, lámpás jelzőrendszer kiépítésére. Ez ügyben már sürgető levéllel fordult a miniszterhez a polgármester, de választ sem kapott.
A beruházást illetően mindmáig semmilyen lépés nem történt, s ezzel a szerződést a tárca felrúgta – szögezte le a polgármester.
Ezért az önkormányzat a Pest Megyei Bírósághoz fordul, hogy jogi úton szerezzen érvényt a megállapodásban foglaltaknak – hívta fel rá a figyelmet Parlagi Endre.
MTI
Több mint százra nőtt a texasi árvíz halottainak száma + videó
