Csúszik a kiképzés

Az idei kiképzési évről 2008-ra halasztották a Gripen-pilóták első csoportjának légi utántöltési képzését – tudta meg lapunk. Mint ismeretes, az eredeti, 2001-es svéd vadászgépbérleti szerződést felülírva a szociálliberális kormányzat döntött úgy 2003-ban, hogy levegőben tankolható JAS 39 EBS HU gépeket szerez be.

Magyar Nemzet
2007. 08. 08. 22:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Korábban megírtuk: a szerződésmódosítás költségnövekedését azzal próbálták meg sikertelenül kordában tartani (Magyarország 108 milliárd helyett 210 milliárd forintot fizet az ügyletért), hogy a bérlet tíz éve alatt 20800 repült óráról 16800-ra csökkentették a pilóták kiképzési lehetőségét – holott szakmailag annak növelése lett volna indokolt a megnövekedett követelmények miatt. A csökkentés és a Gyurcsány-kormány védelmi nadrágszíj-politikája miatt hiúsult meg a magyar pilóták ez évre tervezett légi utántöltési kiképzése is, amely ugyan részét képezi a 2003-as szerződésnek, ám azzal a kitétellel, hogy a magyar fél keres megfelelő légi utántöltő (tanker) gépet, amelyet a bérbe adó Svédország jelenleg nem tud biztosítani.

A most kilencgépes magyar Gripen-flotta és a már részben átképzett tíz magyar pilóta az utóbbi hetekben a hét végi kecskeméti repülőnapra és az augusztus 20-i díszelgésre készült. Rövidesen megérkezik az alföldi bázisra a 10. és a 11. magyar Gripen is, míg öt újabb pilóta augusztusban utazik Svédországba, hogy alapvető ismereteket szerezzen az új vadászgépről.

Zord Gábor László

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.