Bencsik János azzal kapcsolatosan mondta mindezt, hogy a kormány határozott a következő két évben elinduló közlekedési projektek támogatásáról, és sem az elkerülő út, sem a pályaudvar nem szerepel a tervezett fejlesztések listáján.
Bencsik elmondta, hogy a most hozott kormányzati döntésben a fejlesztések összköltsége több mint 1000 milliárd forint, melynek fedezetét nyolcvanöt százalékban az Európai Unió támogatása biztosítja. A polgármester hangsúlyozta: a déli elkerülő utat csak kiemelt állami beruházásként lehet megvalósítani, hiszen a kétszer egy sávos, több mint 10 kilométer hosszú útszakasz – amely Tatabánya-Felsőgallát és Környét kötné össze – összköltsége eléri a 10 milliárd forintot. Az összeg nagysága miatt az önkormányzat nem is pályázhat a Regionális Operatív Program támogatására, mert ez az összeg meghaladja a pályázati lehetőségek felső határát – hangsúlyozta a megyeszékhely vezetője.
Bencsik János emlékeztetett arra, hogy a kampányidőszakban Tatabányán járt Gyurcsány Ferenc miniszterelnök megígérte a déli elkerülő út megépítését, s ez most mégsem valósul meg. Hozzá hasonlóan Kóka János gazdasági miniszter is reményt keltő választ adott országgyűlési képviselőként hozzá intézett kérdésére a megyeszékhely vasútállomásának fejlesztésével kapcsolatosan. Úgy tűnik mindkét kormánytag esetében csupán hiteltelen hitegetésről volt szó, melynek hátrányait a térség lakói fogják megtapasztalni – jelentette ki Bencsik János.
(MNO)
Feketében divatozik a Land Rover
