Az Orbán-kormány egykori közlekedési államtitkára az összesen 1700 milliárd forintot jelentő közlekedési operatív programról szólva azt mondta: látszik, hogy nincs átfogó közlekedési koncepciója a kormánynak, hiszen „szinte havonta változott meg a beruházási lista„, emellett a programot megterheli a négyes metró túlzott költsége is.
Manninger Jenő kifogásolta, hogy elmarad a nagy vasúti reform, hiszen a program csak néhány nagy törzsvonal fejlesztésére szorítkozik, ugyanakkor van olyan megye, ahol semmilyen beruházás nem valósul meg.
Az egyenlőtlen fejlesztésre példaként hozta fel: a Szolnok-Lőkösháza vonalra szerinte rendkívül eltúlzottan, szinte már az autópályaárakhoz közelítve 100 milliárdot, a Szolnok-Debrecen vonalra pedig 180 milliárdot akarnak költeni annak érdekében, hogy a vonatok akár 160 kilométer/órás sebességgel haladhassanak. Hozzátette: a Dunántúlon vannak olyan szakaszok, ahol csak 40–60 kilométer/órás sebességgel haladhatnak a szerelvények.
Manninger Jenő szerint a vasútfejlesztés nemcsak egyenlőtlen, de elsősorban a tranzit áruszállításra koncentrál, a külföldi áruszállítók érdekeit szem előtt tartva. Megjegyezte: a Szentgotthárd-Sopron vasútvonal fejlesztése elsősorban az osztrák vasutak érdekeit szolgálja.
Kérdésre válaszolva a képviselő azt mondta: a Fidesz álláspontja szerint egyenletesebb vasútfejlesztést kellene megvalósítani, az útépítéseknél pedig a burkolat megerősítése mellett az elkerülő utak építésére is szükség van.
A Fidesz úgy látja, ha a programot nem módosítják, az egyenlőtlen fejlesztés miatt csak a forgalomnövekedésből származó negatív hatások érvényesülnek.
Sok látványos beruházásra ad lehetőséget az uniós pénz, de a kormány nem hajt végre átfogó közlekedésfejlesztést – összegzett a fideszes politikus.
(mti)
Karácsony Gergely remeg, mint a nyárfalevél + videó
