Útdíjat javasol a szocialista politikus

Útdíj bevezetését javasolja a belvárosba behajtó autókra Hegyi Gyula szocialista európai parlamenti képviselő. A politikus szerdai budapesti sajtótájékoztatóján arról is beszélt, hogy egy uniós javaslat szerint gyárilag beépített módon, 162 kilométer/órában maximalizálnák Európában az autók végsebességét.

MNO
2007. 08. 08. 11:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hegyi Gyula elmondta: Budapesten korlátozni kellene az elviselhetetlenné vált autóforgalmat, és ennek egyik módja lehetne, ha útdíjat vezetnének be a belvárosba behajtó autókra. Hozzátette: ilyen rendszer működik Londonban, Milánóban és Stockholmban.

Az MSZP európai parlamenti képviselője kitért arra, hogy erről a főváros hozhat rendeletet. Megjegyezte ugyanakkor, hogy az út- vagy behajtási díjat először csak három-hat hónapra kellene bevezetni, majd tapasztalatairól, fogadtatásáról meg kellene kérdezni a lakosság véleményét.

A budapestieknek mindössze 17 százaléka ül autóba mindennap, az ő érdekeiket is szolgálná ez a rendelkezés, mert könnyebben lehetne közlekedni a belvárosban – mondta Hegyi Gyula. Szerinte a belvárosban reggel 7 óra után rakodási tilalmat kellene elrendelni, és korlátozott rakodási zónák bevezetésével szintén javítani lehetne a főváros közlekedésén.

Hegyi Gyula sajtótájékoztatóján ismertette az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságában megfogalmazódott javaslatot, amely szerint a kontinensen 162 kilométer/óra lenne az autók maximális sebessége, ezt pedig gyárilag beépített módon szabályoznák.

A javaslatot a klímaváltozás, a szén-dioxid-kibocsátás és a halálos balesetek gyorshajtás miatti magas száma indokolja – mondta Hegyi Gyula.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.