„Ilyen uniós integrációs stratégia ismereteim szerint Magyarországon se közel, se távol nincs (...) helyette az a félő, hogy az eszköz válik céllá, nevezetesen a fejlesztési tervből csinálunk célt, ami egy nagyon veszélyes pálya" – mondta. Hozzátette: nagy a felelősége azoknak, akik a pénzhez jutás feltételeiről döntenek, akik azt szabják meg, hogy minek alapján számítson sikeresnek egy adott pályázat, nem elég megfelelni a brüsszeli feltételeknek, nem elég hozzájutni a támogatási forrásokhoz, azoknak hasznosulását is vizsgálni kell.
„Azt tartom sikernek, ha olyan pályázatokat tudunk kitalálni – és így történik az értékelés is – amelyeknél lemérhető, hogy a megvalósításnak milyen tovagyűrűző hatásai lesznek a gazdaságra, a társadalomra, a környezetre" – szögezte le. Inotai András szerint nem feltétlenül az az eldöntendő kérdés, hogy „betonba öljük" , vagy inkább a „fejekbe töltsük" az európai uniós pénzeket. "Mindkettőre szükség van, hiszen ha nincs autópálya, akkor hiába csinálunk akármit a humán tőkével, nem lesz meg az a mobilitás amire szükség van" – mondta.
MTI