Az egyházmegye azért hozta létre az önálló szervezetet, hogy közoktatási intézményeit, melyekben több mint 4400 gyerek tanul és csaknem négyszáz pedagógus dolgozik, hatékonyabban tudja működtetni – mondta a megyéspüspök a szegedi dómban rendezett tanévnyitó szentmise előtt az MTI-nek.
Hozzátette: az egységes szervezet még inkább lehetővé teszi, hogy az intézmények rendszerben működjenek. Az iskolákban és óvodákban folyó munkát pedig a főhatóságnál pedagógiai, tanügy-igazgatási és gazdasági szakemberek segítik.
Az egyházmegye közoktatási intézményhálózata komoly átszervezésen esett át, ez azonban az országos gyakorlattal szemben nem csökkenést, hanem növekedést jelent. Több intézmény tevékenysége kibővült, a gyomaendrődi iskolában például óvoda és alsó tagozat is működik az idei tanévtől, új óvoda indult Szegeden, valamint egy nagy, kilenccsoportos óvoda és egy általános iskola Hódmezővásárhelyen – tudatta az egyházi vezető.
Az intézmények fenntartásához az egyházmegye – az önkormányzati vagy alapítványi iskolákhoz hasonlóan – megkapja az állami alapnormatívát, ez a költségek 50-55 százalékát fedezi. A vatikáni megállapodás alapján az egyházi intézmények kiegészítő normatívát kapnak, az önkormányzatok is támogatják a területükön működő iskolákat és óvodákat, a fenntartó egyházmegye saját forrásaiból pedig főként a fejlesztések hátterét teremti meg – fogalmazott a püspök.
(MTI)
Szijjártó Péter alaposan kiosztotta Brüsszelt az ukrajnai embervadászatok kapcsán + videó
