Több sört ittunk, mint korábban

A sörgyártók forgalma számottevően növekedett a nyáron - mondta a Napi Gazdaságnak Fehér Imre, a Borsodi Sörgyár Zrt. kommunikációs vezetője. A szakember ugyan konkrét adatokat egyelőre nem közölt, éves szinten 2-3 százalékos erősödésre számít.

MNO
2007. 09. 11. 6:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lap számításai szerint ez akár 7,4 millió hektoliter sör eladását is jelentheti, figyelemmel arra, hogy a Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSz) tagjai közé tartozó sörgyártók tavaly 7,15 millió hektoliter sört értékesítettek. Fehér Imre számításait látszik alátámasztani a Nielsen Piackutató is, amely az első félévben értékben 3 százalékos, mennyiségben pedig 6 százalékos növekedést számolt.

A Nielsen adatai szerint az alkoholos italok piacának méretét és növekedésének dinamikáját mindinkább a sör eladásának változása határozza meg. A bővülést nemcsak a fogyasztás erősödése, hanem a szegmensben mért árak növekedése okozta. A fogyasztók egy része a jobb minőséget keresi, de a lendített a forgalmon az is, hogy több alkoholmentes terméket gyártanak.

Az MSSz adatai szerint a szövetség tagjai a közterhek, az energia- és anyagköltségek emelkedése ellenére 2006-ban is növekedést értek el: együttesen 5,6 százalékkal növelték eladásaikat. A tavaly értékesített sör mintegy 68 százaléka továbbra is a közkedvelt hagyományos kategóriából került ki.

(origo.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.