Még a rendelkezésre álló keretet sem tudják „kirepülni” a Gripen vadászgépekből a pilóták Kecskeméten az üzemanyag-ellátás akadozása miatt – tudta meg lapunk. Ez veszélyeztetheti a Gripen-pilóták kiképzési programját is, amely gondokat okozhat az ország légtérvédelmében.
Az alapfeladatot jelenleg ellátó MiG–29-eseket ugyanis 2009. január elsejétől tervezik felváltani a Gripenekkel, s ennek megfelelően az idén már nem is tudtak alkatrészeket vásárolni az orosz gyártmányú gépekhez. Ha nem fejeződik be idejében a pilóták kiképzése, úgy a Gripenek nem tudják az eredetileg tervezett időben átvenni a készültségi szolgálatot a MiG–29-es típustól.
Mint arról beszámoltunk, a 2003-ban módosított bérleti szerződés értelmében a svédországi átképzéssel együtt tíz év alatt 16 800 órát tölthetnek a levegőben a magyar Gripenek, amelyek pilótái ebből a keretből kénytelenek kigazdálkodni a jelenlegi kormányzat által megcélzott „misszióra telepíthető, többfeladatú” képességhez szükséges kiképzési feladatokat.
Zord–Haraszti
(Részletek a Magyar Nemzet 2007. november 28-i számában)
Szörnyű buszbaleset Ausztriában: magyar diákok haltak meg