KDNP: a BKV pénzügyi válságát a főváros vezetése okozta

A főváros és nem a BKV vezetésében van a hiba, egy jó szakember a jelenlegi helyzetben nem is vállalná el a cég vezetését – e vélemények hangzottak el a fővárosi KDNP által rendezett sajtóreggelin. Az eseményen megfogalmazták azt is: a BKV anyagi hátterének biztosítása Budapest, illetve az állam feladata lenne.

MNO
2008. 03. 25. 10:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az állam és a főváros dolga lenne a Budapesti Közlekedési Vállalatnak (BKV Zrt.) anyagi hátteret biztosítani a cég megfelelő működésére – közölte Bagdy Gábor, a KDNP fővárosi képviselőcsoportjának frakcióvezetője kedden, a jobboldali párt által rendezett sajtóreggelin. A frakcióvezető szerint a főváros vezetésében van a hiba, nem pedig a BKV vezetésében. Mint mondta, „jó szakember nem is vállalná el a cég vezetését, amíg a tulajdonos nem rendezi el mozgáskörét”, hiszen ilyen körülmények között nem is lehet vezetni egy céget. A közlekedési vállalat problémáját nem oldja meg a tervezett járatritkításokkal megtakarítható hatmilliárd forint, „azt még nyolcmilliárd sem oldaná meg”.

A BKV pénzügyi válságban van, ami a főváros vezetése miatt alakult ki: nem tudják ugyanis elérni, hogy több állami támogatást kapjon a cég – tette hozzá Bagdy Gábor.

Endrédy István frakcióvezető-helyettes szerint a tömegközlekedés közszolgáltatás, ezért az államnak nagyobb szerepet kellene vállalnia annak támogatásában. A BKV helyzetén sokat javítana, ha megszüntetnék a pazarlást; finanszírozására pedig megoldás lehetne, ha a költségvetésből átcsoportosítanának erre a célra. A frakcióvezető-helyettes rámutatott, hogy a paraméterkönyv tervezetét – a BKV ígéretével ellentétben – nem egyeztették a kerületi polgármesterekkel. A tervezetet a polgármesterek többsége elutasította – tette hozzá. Wertán Zsolt Zoltán frakcióigazgató elmondta, hogy az ő javaslatukra megszüntették a Fővárosi Ellátási és Gazdasági Szolgálatot (FEGSZ), amely 3,5 milliárd forintos éves költségvetésével 2005 óta működött a Fővárosi Önkormányzaton belül. Ezentúl azokat a feladatokat, amelyeket a FEGSZ végzett (irodák bérbeadása, irodai eszközök beszerzése, az önkormányzat épületének megóvása), az önkormányzat maga végzi el.

A KDNP által kezdeményezett kismamabérlettel kapcsolatban Rétvári Bence frakciószóvivő elmondta, hogy a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön szavaz róla, s ha elfogadják, bevezetése áprilisban várható. Ha sikerül bevezetni, mintegy 25 ezer ember veheti majd igénybe a kedvezményes – 3250 forintos – bérletet. A bérlet 240 milliós éves pluszkiadást okoz a BKV-nak – tette hozzá.

Bukás, porhintés?

Köztudott: már a tavalyi esztendőben is nagy vitákat váltott ki a BKV paraméterkönyvének módosítása, amely 6-7 milliárdos összeget szeretett volna megspórolni a vállalat számára. A VEKE többször is megfogalmazta véleményét, amely szerint a jegyárak emelésével, illetve a járatritkításokkal nem lehetséges a működési hiány csökkentése. Emellett – szintén a VEKE állítása szerint – megbukott a BKV által bevezetett éjszakai jegy is. További „apró kellemetlenségek”, amelyekkel a közlekedési társaságnak szembe kell néznie: a járatritkítások miatt kerületi polgármesterek emelték fel a hangjukat február végén. A legfrissebb fejlemény: a BKV két részben óhajtja véghezvinni a járatcsonkítást.

(MTI/MNO)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.