Ez egy három évre szóló program, s ennek első németországi rendezvényét tartották a magyar nagykövetségen német borkereskedők, borszakértők, illetve, tekintélyes áruházak, valamint éttermek képviselőinek a részvételével. A német érdeklődést jól jellemezte, hogy a bemutatón több mint hatvan meghívott vendég vett részt. A bemutató fő célja az volt, hogy az ismert és hagyományos tokaji aszú borok mellett a piaci érdeklődés felkeltése érdekében az úgynevezett friss borok, az új és modern technológiák is bemutatásra kerüljenek. A teljes palettát – az egyesület prezentálásában – kilenc tokaji bor bemutatása szolgálta.
A tokaji bor korábbról már ismert Németországban. S nemcsak a volt NDK-sok körében, akik annak idején sok tokaji bort vásároltak, hanem a márkanév az ország nyugati felében is ismert. De már nem tudják, hogy Magyarországon hol is van Tokaj, mint ahogy kevesen tudják azt, hogy a desszertboron kívül más fajta tokaji borok is léteznek. A rendezvény célja ily módon az is volt, hogy mindezzel kapcsolatban újabb és pótlólagos információkkal szolgáljon a német szakértők és ezen keresztül a nagyközönség számára.
(MTI)
Kisrepülő csapódott a földbe Szászvárosnál + videó
