Az Auto-Consulting cég felmérése szerint augusztus folyamán 53 ezer új személygépkocsi talált gazdára Ukrajnában, ami mintegy hétezerrel marad el a júliusban eladott autók számától. Szakértők szerint az ukrán autópiac valójában stagnál, a forgalmat nem sikerült növelni sem a kereskedők által meghirdetett számos akcióval, sem pedig a reklámtevékenység fokozásával – írta csütörtöki számában a kijevi Gyelo című gazdasági napilap.
Az újság szerint az autókereskedők abban reménykednek, hogy – a korábbi évekhez hasonlóan – az őszi hónapokban megnő az ukránok autóvásárlási kedve, és több személygépkocsit tudnak értékesíteni. Egyébként az ukrán autópiac vezető márkája továbbra is az AvtoVaz, amely 16,5 százalékkal részesedik az eladásokból. Második helyen a Daewoo áll nyolcszázalékos piaci részesedéssel, jóllehet egy hónappal korábban még az eladott gépkocsik 10 százalékát tudhatta a magáénak. A sorban a harmadik a Chevrolet, amely a Hyundait és a Mitsubishit utasította maga mögé. Feltörekvőben van a Toyota, amely egyedüli márkaként tudta növelni augusztusban az eladásait, és jelenlegi hatodik helyével közel hét százalékkal részesedik az ukrán autópiacból.
(MTI)
Több mint száz letartóztatás egy hét alatt Washingtonban + videó
