Egyre kevesebb háztartás vesz ruhát

Az idei év első felében a háztartások mintegy 76 százaléka vásárolt ruházati terméket, ami kicsit elmarad az előző két évben mért aránytól, de nyolc százalékkal többet, háztartásonként 54 100 forintot költöttek erre a célra - derül ki a GfK Hungária ConsumerScope adataiból, amit a piackutató cég szerdán közölt az MTI-vel.

MNO
2008. 09. 24. 9:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlés szerint a ruházati termékek átlagára az előző év első félévéhez képest az idei év első hat hónapjában 0,6 százalékkal csökkent, és ezen belül a legnagyobb mértékben, 22 százalékkal a bébiruhák átlagára esett vissza. A GfK Hungária ConsumerScope megfigyelései szerint az alsó- és felsőruházati termékek átlagára az első félévben 2,4 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbinál.

A közlemény megjegyzi, hogy az alsóruházat részesedik a legnagyobb arányban a ruházati piacból, de az arány 2006 és 2007 első félévéhez képest némiképpen mérséklődött. A felsőruházati termékek a piac harmadát adják, a cipők aránya pedig 10 százalék körül van. A cipők átlagára az év első felében 2,8 százalékkal csökkent, a sportruházaté 13,8 százalékkal esett vissza. Ugyanakkor 7,4 százalékkal nőtt a kiegészítők átlagára és 3,6 százalékkal a munkaruházaté.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.