Még mindig a fekete, filteres tea vezet

Meghaladta a 10 milliárd forintot a tea kiskereskedelmi forgalma a 2007 augusztusa és 2008 júliusa közötti időszakban, értékben a forgalom 19 százalékkal, mennyiségben 13 százalékkal volt nagyobb, mint az előző, hasonló időszakban.

MNO
2008. 09. 25. 9:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ACNielsen Piackutató Kft. csütörtökön eljuttatott felmérése szerint a filteres gyógytea értékben mért forgalma utolérte a fekete, filteres teáét, piaci részesedésük 23 százalék volt. Szorosan mögöttük a gyümölcsízesítésű, filteres fekete tea végzett, 21 százalékos piaci részesedéssel. Mennyiségben még mindig a fekete, filteres vezet, a kereslete azonban mérséklődő, ezzel szemben nő a kereslet a filteres gyógytea és a filteres valódi gyümölcstea iránt.

A tea ára a vizsgált időszakban 6-11 százalék között drágult, a filteres gyógytea 6, a filteres fekete tea 10, a filteres valódi gyümölcstea és gyógyteafű 11-11, míg a filteres gyümölcsízű fekete tea ára 10 százalékkal emelkedett. A kereskedelmi márkák viszonylag kis szerepet játszanak a tea bolti forgalmazásában. Piaci részesedésük 15 százalékos az idei június–júliusi adatok alapján, szemben a tavalyi hasonló periódus 13, és a két évvel ezelőtti 12 százalékkal. A tea kiskereskedelmi forgalmából mennyiségben 34 százalék jutott a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletekre, megegyezően az egy évvel korábbival. A hipermarketek részaránya 30, a diszkontok és szupermarketeké 29 százalék, a többi a gyógyszertárakra jut.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.