Az ACNielsen Piackutató Kft. csütörtökön eljuttatott felmérése szerint a filteres gyógytea értékben mért forgalma utolérte a fekete, filteres teáét, piaci részesedésük 23 százalék volt. Szorosan mögöttük a gyümölcsízesítésű, filteres fekete tea végzett, 21 százalékos piaci részesedéssel. Mennyiségben még mindig a fekete, filteres vezet, a kereslete azonban mérséklődő, ezzel szemben nő a kereslet a filteres gyógytea és a filteres valódi gyümölcstea iránt.
A tea ára a vizsgált időszakban 6-11 százalék között drágult, a filteres gyógytea 6, a filteres fekete tea 10, a filteres valódi gyümölcstea és gyógyteafű 11-11, míg a filteres gyümölcsízű fekete tea ára 10 százalékkal emelkedett. A kereskedelmi márkák viszonylag kis szerepet játszanak a tea bolti forgalmazásában. Piaci részesedésük 15 százalékos az idei június–júliusi adatok alapján, szemben a tavalyi hasonló periódus 13, és a két évvel ezelőtti 12 százalékkal. A tea kiskereskedelmi forgalmából mennyiségben 34 százalék jutott a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletekre, megegyezően az egy évvel korábbival. A hipermarketek részaránya 30, a diszkontok és szupermarketeké 29 százalék, a többi a gyógyszertárakra jut.
(MTI)
Tragikus baleset Sümegnél, egy ember meghalt
