A szakember azzal kapcsolatban beszélt a szakmaközi szervezet elképzeléseiről, hogy a FruitVeB és a Spar Magyarország Kft. október 1-jétől-december 31-ig a cég 200 magyarországi üzletében koncentrált zöldség-gyümölcs fogyasztásösztönző akciót tervez az Agrármarketing Centrum támogatásával. Mártonffy Béla szerint a fogyasztásösztönzés célja az, hogy Magyarországon a jelenleginél több zöldséget és gyümölcsöt egyenek az emberek. Jelenleg ugyanis évente mintegy 140-150 kilogrammot fogyaszt el egy-egy ember Magyarországon zöldségből és gyümölcsből. Amennyiben 100 grammal sikerülne növelni az emberek zöldség-gyümölcs fogyasztását naponta, úgy az évente mintegy 360-370 ezer tonnával emelné meg a magyar zöldség-gyümölcs termesztés mennyiségét.
Így a FruitVeB ügyvezető igazgatója szerint reális célként lehetne kitűzni azt, hogy a jelenlegi átlagos 2,7-2,8 millió tonnás éves termelési szintet rövid időn belül a rendszerváltozás előtti 3,5 millió tonnás éves mennyiségre lehessen növelni. A fogyasztásösztönző akció azért is fontos – jelentette ki Miháldy Kinga, az Országos Élelmezéstudományi Intézet (OÉTI) szervezési koordinátora, a fogyasztásösztönző akció beharangozó sajtótájékoztatóján, mert a gyümölcs és a zöldség korlátlan mértékben fogyasztható és az emberek így vihetik be szervezetükbe azokat a nélkülözhetetlen vitaminokat a legtermészetesebb módon, amire az életvitelhez elengedhetetlenül szükség van.
(MTI)
A varsói külügy a Vatikánnál tiltakozott két lengyel püspök miatt
