A szolgáltató minden, az adott helyzetben általában elvárható intézkedést köteles megtenni a szolgáltatás minőségi követelményeinek betartásáért – egyebek mellett ezt tartalmazza „az elektronikus hírközlési szolgáltatás minőségének a fogyasztók védelmével összefüggő követelményekről” címet viselő kormányrendelet, amely a Magyar Közlönyben jelent meg. A szolgáltatók kötelesek az ügyfeleikkel közölni – az ügyfélszolgálati helyiségeikben kifüggeszteni, honlapjaikon megjelentetni – azokat a számszerű adatokat, amelyek a szolgáltatás minőségét jellemzik. Emellett a tényadatokat a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak is jelenteniük kell, a hatóság pedig ellenőrizheti is a szolgáltatások minőségét.
A forgalom mérésén alapuló számlázás esetén például 10 ezer összeköttetés közül mindössze egynek a díja lehet hibás. A hibásan kiszámlázott összes díj pedig nem lehet több, mint a tárgyidőszakban – például havonta – kiszámlázott teljes díj húszezred része. Túlszámlázás pedig 50 ezer összeköttetésből mindössze egynél lehet.
A rendelet a számlázást összefüggésbe hozza a hálózat védettségével. Például a rádiótávközlő hálózatnál – mobiltelefonnál – a hozzáférés előtt minden alkalommal azonosítani kell az előfizetőt. Ez a kötelezettség nem vonatkozik a segélykérő összeköttetésre. A rendelet szeptember 17-én lép hatályba, de néhány szabályt – például ami a forgalom minőségét adó számszerű adatok közzétételét jelenti – csak 3 hónappal későbbtől kell alkalmazni.
(MTI)
XIV. Leó pápa a fiataloknak üzent
