A szűnni nem akaró esőnek köszönhetően a safety car mögül rajtolt a mezőny az Olasz Nagydíjon, és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) előírásának megfelelően minden autóra extrém esős gumik kerültek. A 4. helyről rajtoló (pályafutása eddigi legjobb eredménye) Sebastien Bourdais már a felvezető körre sem tudott elindulni, a Toro Rosso egyszerűen lefulladt a rajtrácson. A francia versenyző rövid szerelés után aztán a többiek után eredhetett. A biztonsági autó egy kör után állt ki a mezőny éléről, és a pole pozíciót megszerző Sebastian Vettel szenzációsan tartotta meg vezető helyét Heikki Kovalainennel szemben, majd alig később már jelentős előnyre tett szert a Toro Rosso német pilótája. A tizennegyedik pozícióból startoló Kimi Räikkönen és a tizenötödik Lewis Hamilton nehezen araszolgatott felfelé, de miután két helyet előrébb mentek, a McLaren-Mercedes brit pilótája az egyik sikánban megelőzte a Ferrari finn világbajnokát. A 13. körben Giancarlo Fisichella vezetőszárnya sérült meg miután hátulról belement az őt megelőző David Coulthardnak, majd a Force India a kavicságyban végezte. A 18. körben az élről rajtoló Vettel jött ki elsőként a boxutcába, majd a tankolás és a kerékcsere után a 4. helyre jött vissza.
Miután az élmezőnyből Kovalainen és Felipe Massa kiment a boxba, az egyre feljebb törő Hamilton már a harmadik helyen autózott, majd az előtte haladó Nico Rosberget is megelőzve már a második volt az ismét vezető Vettel mögött. A McLaren brit pilótája csak a 27. körben tankolt és cserélt kereket, és egyértelművé vált, hogy egykiállásos taktikát választottak a wokingiaknál. David Coulthard kapott először átmeneti gumit, majd Fernando Alonso is intermediate abronccsal gurult vissza a fokozatosan száradó pályára. Az első kerékcseréket követően Vettel, Kovalainen, Kubica, Webber, Massa és Hamilton volt az élcsoport sorrendje. A 34. körben Massa, majd egy körrel később Kovalainen is a boxutcába látogatott, és mindketten átmeneti gumit kaptak. Vettel a második kiállását követően szintén az élre tudott visszajönni, így közel került a győzelemhez. Főleg mivel a száradó aszfaltcsík áthúzta Hamilton számításait, aki a 36. körben – az eredeti terveivel ellentétben – kénytelen volt még egyszer a boxba hajtani és átmeneti gumikat feltetetni.
Tíz körrel a vége előtt Vettel, Kovalainen, Kubica, Alonso, Heidfeld, Massa, Hamilton és Webber haladt a pontszerző pozíciókban, Räikkönen viszont beragadt a 14. helyen Kazuki Nakajima mögé. A Ferrari finn világbajnoka aztán átküzdötte magát a Williams-Toyota pilótáján és David Coulthardon is, és az újabb kerékcseréknek köszönhetően már a tizedik volt, de messze a nyolcadik helytől. Vettel időközben több mint 14 másodpercre növelte előnyét Kovalainennel szemben, és azután, hogy szombaton ő lett a Forma–1 történetének legfiatalabb pole pozíciósa, a vasárnapi Olasz Nagydíj után – 21 évesen és 72 naposan – már a legfiatalabb futamgyőztesnek is vallhatja magát. Az élmezőnyben már nem változott a sorrend, a rajt-cél győzelmet arató Vettel mellett Kovalainen és Kubica állhatott még fel a dobogóra Monzában. Massa egy hellyel Hamilton előtt végzett, így az összetettben egy pontra megközelítette a brit pilótát.
(sportforum.hu)
Mémet csinált magából Magyar Péter a napraforgózással, Dömötör Csaba vitte be a kegyelemdöfést
