Történelmet írt Vettel

A Toro Rosso 21 éves német pilótája a Forma–1 történetének legfiatalabb futamgyőztese lett Monzában.

MNO
2008. 09. 14. 13:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szűnni nem akaró esőnek köszönhetően a safety car mögül rajtolt a mezőny az Olasz Nagydíjon, és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) előírásának megfelelően minden autóra extrém esős gumik kerültek. A 4. helyről rajtoló (pályafutása eddigi legjobb eredménye) Sebastien Bourdais már a felvezető körre sem tudott elindulni, a Toro Rosso egyszerűen lefulladt a rajtrácson. A francia versenyző rövid szerelés után aztán a többiek után eredhetett. A biztonsági autó egy kör után állt ki a mezőny éléről, és a pole pozíciót megszerző Sebastian Vettel szenzációsan tartotta meg vezető helyét Heikki Kovalainennel szemben, majd alig később már jelentős előnyre tett szert a Toro Rosso német pilótája. A tizennegyedik pozícióból startoló Kimi Räikkönen és a tizenötödik Lewis Hamilton nehezen araszolgatott felfelé, de miután két helyet előrébb mentek, a McLaren-Mercedes brit pilótája az egyik sikánban megelőzte a Ferrari finn világbajnokát. A 13. körben Giancarlo Fisichella vezetőszárnya sérült meg miután hátulról belement az őt megelőző David Coulthardnak, majd a Force India a kavicságyban végezte. A 18. körben az élről rajtoló Vettel jött ki elsőként a boxutcába, majd a tankolás és a kerékcsere után a 4. helyre jött vissza.

Miután az élmezőnyből Kovalainen és Felipe Massa kiment a boxba, az egyre feljebb törő Hamilton már a harmadik helyen autózott, majd az előtte haladó Nico Rosberget is megelőzve már a második volt az ismét vezető Vettel mögött. A McLaren brit pilótája csak a 27. körben tankolt és cserélt kereket, és egyértelművé vált, hogy egykiállásos taktikát választottak a wokingiaknál. David Coulthard kapott először átmeneti gumit, majd Fernando Alonso is intermediate abronccsal gurult vissza a fokozatosan száradó pályára. Az első kerékcseréket követően Vettel, Kovalainen, Kubica, Webber, Massa és Hamilton volt az élcsoport sorrendje. A 34. körben Massa, majd egy körrel később Kovalainen is a boxutcába látogatott, és mindketten átmeneti gumit kaptak. Vettel a második kiállását követően szintén az élre tudott visszajönni, így közel került a győzelemhez. Főleg mivel a száradó aszfaltcsík áthúzta Hamilton számításait, aki a 36. körben – az eredeti terveivel ellentétben – kénytelen volt még egyszer a boxba hajtani és átmeneti gumikat feltetetni.

Tíz körrel a vége előtt Vettel, Kovalainen, Kubica, Alonso, Heidfeld, Massa, Hamilton és Webber haladt a pontszerző pozíciókban, Räikkönen viszont beragadt a 14. helyen Kazuki Nakajima mögé. A Ferrari finn világbajnoka aztán átküzdötte magát a Williams-Toyota pilótáján és David Coulthardon is, és az újabb kerékcseréknek köszönhetően már a tizedik volt, de messze a nyolcadik helytől. Vettel időközben több mint 14 másodpercre növelte előnyét Kovalainennel szemben, és azután, hogy szombaton ő lett a Forma–1 történetének legfiatalabb pole pozíciósa, a vasárnapi Olasz Nagydíj után – 21 évesen és 72 naposan – már a legfiatalabb futamgyőztesnek is vallhatja magát. Az élmezőnyben már nem változott a sorrend, a rajt-cél győzelmet arató Vettel mellett Kovalainen és Kubica állhatott még fel a dobogóra Monzában. Massa egy hellyel Hamilton előtt végzett, így az összetettben egy pontra megközelítette a brit pilótát.

(sportforum.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.