A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt, továbbá a MÁV-társaságoknál az idén ne legyen létszámleépítés munkáltatói érdekből.
A legutóbbi, szeptember 2-i egyeztetésen Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta: a szakszervezet tudomása szerint a MÁV különböző társaságainál jelentős létszámleépítésre kerülhet sor tevékenységkiszervezés miatt, ezért ragaszkodnak a legutóbb megfogalmazott követelésükhöz is, hogy az idén ne kerüljön sor létszámleépítésre munkáltatói érdek miatt. Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás-igazgatója, a munkáltatói tárgyaló delegáció vezetője a szeptember 2-i egyeztetésen elmondta, hogy az ingatlankezelő kft.-nél 134 főt érinthet egy esetleges tevékenységkihelyezés.
Zsoldos Marianna közölte: vállalják, hogy ezeknél a dolgozóknál egyenként is megvizsgálják a továbbfoglalkoztatás, illetve az elhelyezkedés segítésének lehetőségét.
A MÁV álláspontja továbbra is változatlan, hogy a munkáltatónak nincs lehetősége a bérkifizetésekkel összefüggő szakszervezeti követelések teljesítésére sem. Bárány Balázs a legutóbbi egyeztetésen arra hívta fel a munkáltató figyelmét, ha nem sikerül egyezségre jutni, bármikor folytatódhat a február elsején megkezdett, határozatlan idejű gördülő vasutassztrájk.
(MTI)
Déli harangszó és megdicsőülés
