A városvezető határozottan cáfolta azokat az állításokat, miszerint a várost megosztó politikai nézetkülönbségek miatt nincs előrelépés az ügyben. Csorna a várost elkerülő út keleti változatát támogatja, az önkormányzatnak azonban csupán véleményezési joga van, a döntést a mindenkori kormány, illetve a közlekedési tárca hozza meg – közölte.
Gyopáros Alpár (Fidesz) alpolgármester hangoztatta: azért kritizálnak, mert a szocialisták 2002-ben megígérték, hogy 2003-ban megkezdik a várost elkerülő út építését és 2006-ban befejezik. Ehhez képest hat éve egy kapavágás sem történt csak beszélnek az elkerülő útról.
Csorna jobboldali városvezetésének bírálatát a szocialista politikusok visszautasították – mondta az alpolgármester. „Molnár Csaba (a gazdasági tárca államtitkára) csak zsarol és fenyeget, Papp József MSZP-s országgyűlési képviselő arcátlanul kioktat minket” – közölte Gyopáros Alpár.
Pedig a helyzet áldatlan, az átmenő forgalom hatalmas, naponta közel 30 ezer gépjármű dübörög keresztül a településen. Két évig nem történt előrelépés, ezért szeptember közepén félpályás demonstrációval hívták fel a közvélemény figyelmét az egyre elviselhetetlenebb körülményekre.
Az alpolgármester szerint a szocialisták a régi, jól bevált módszereikkel próbálják a felelősséget megosztani, s a jobboldali városvezetés „nyakába varrni a csúszás okát”. A szocialisták időhúzásának Gyopáros Alpár megítélése szerint egyik oka lehet a földtulajdonosok köre.
„Lehetséges, hogy valaki, vagy valakik az egyes, korábban elképzelt nyomvonal változatok mentén földeket vásároltak és abban érdekeltek, hogy a végleges nyomvonal ezekhez igazodjon” – mondta. Hozzátette: a másik feltételezés, hogy nincs pénz, noha Molnár Csaba gazdasági minisztériumi államtitkár ennek éppen az ellenkezőjét állítja. Turi György polgármester szerint kérdéses, hogy a vonatkozó dokumentumokban szereplő 2013-as határidőre megépül a várost elkerülő út.
(MTI)
Magyar Péter támogatója egészségtelen irányba terelné a fiatalokat
