5500 tonna szaloncukrot vásárolunk karácsony előtt

Fejenként évente négy kilogramm édességet fogyasztunk, szaloncukorból 5500 tonnányit vásárolunk a karácsonyi ünnepeket megelőző hetekben, több mint hatmilliárd forint értékben. Mikulás-figurákra mintegy 1,2 milliárd forintot költünk.

MNO
2008. 11. 18. 14:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Évente négy kilogramm édességet fogyasztanak a magyarok fejenként, ami messze elmarad az európai, hét kilogrammos átlagtól, viszont a csokoládé-nagyhatalomnak számító országokénál is magasabb a kereslet a karácsonyi figurás édességek és szaloncukrok iránt – hangzott el az Édességgyártók Szövetségének keddi sajtótájékoztatóján Budapesten.

Ezeknek az édességeknek a forgalmára jellemző, hogy viszonylag nagy mennyiségben és rövid idő alatt kelnek el. A hungarikumnak számító szaloncukorból a karácsonyi ünnepeket megelőző 4-5 hétben háztartásonként 1,7 kilogrammot, összesen 5500 tonnányit vásárolnak a magyarok, több mint hatmilliárd forint értékben. Ilyenkor elfogy 821 tonnányi figurás édesség is, amely az éves csokoládéfigura-forgalom felét adja, és amelyre 2,2 milliárd forintot költenek a magyar családok – mondta Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke.

A Mikulás-figurára mintegy 1,2 milliárd forintot, a növekvő népszerűségű, játékkal kiegészített és klasszikus Mikulás-csomagokra 550 millió forintot költenek a magyar fogyasztók. További 220 millió forintot fordítanak üreges csokoládéfigurákra, például a csokidíszekre és adventi naptárakra.

Ízek tekintetében nem változott az igény, jelenleg is a legkedveltebb a zselés szaloncukor. Ezt követi a vajkaramellás, a marcipános, a kókuszos, újabban pedig a diós, mandulás és mogyorós ízesítésű édesség. A vásárlások kétharmadában tasakos terméket választanak a fogyasztók, kisebb hányadában pedig kimérve vagy dobozban veszik meg a karácsonyfára valót.

Sánta Sándor kiemelte: pozitívum, hogy a vásárlók az elmúlt másfél évben inkább a minőségi édességet választják, ami a szaloncukrok esetében az ismert márkákat, a figurás termékek tekintetében pedig a magas kakaótartalmú édességeket jelenti. Hozzátette: a tejbevonóból készült termékek az áruknak köszönhetik ideiglenes népszerűségüket, hiszen jóval olcsóbbak a minőségi csokoládéból készült édességeknél.

A szövetség tájékoztatása szerint a csokoládé szigorú nemzetközi szabványok szerint készül, legdrágább alkotóeleme a kakaóvaj, a tejbevonóból (kakaós masszából) készült termékek esetében a kakaóvajat egyéb, olcsóbb növényi zsírokkal helyettesítik. A kakaós masszából gyártott figurák is megfelelnek minden élelmiszer-ipari követelménynek, amelyek alapján forgalomba kerülhetnek, azonban élvezeti értékük alacsonyabb, mint a csokoládéból készülteknek.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.